mot114

A honlaptulajdonosok szarvashibái – Ezeket követik el, akik nem lesznek sikeresek a weben

Ha egy honlap nem válik látogatottá és sikeressé, annak mindig oka van. Összegyűjtöttük azokat a leggyakrabban elkövetett hibákat, amelyek ellehetetlenítik a honlap eredményességét. A kép vegyes, hiszen előfordulhat, hogy némely honlap esetében egy-egy hiányosság csupán aprócska hátrányt jelent, más honlapokat viszont tönkretesz.

A honlapnak nincs célja

Talán meglepő, de a honlapok jelentős hányadának egyáltalán nincs valódi célja. Ezek sokszor csak azért készültek, mert a konkurenciának is van honlapja. Az információszegény, csupán elérhetőségi adatokat felvonultató online felületeket aligha hasznosíthatjuk a vevőszerzésben.

A dizájnból indulunk ki

A dizájn egyike a fontos elemeknek, de nem mindenek felett áll. A csillogás helyett a használhatóságot és a webergonómiát kell szem előtt tartanunk, illetve olyan minőségi felületet kell készíttetnünk, amely gyors betöltődést tesz lehetővé.

Nincs tartalom a honlapon

A tartalom nélkül a honlap alighanem értelmét veszti. Annak érdekében, hogy a bizalmat keltsünk és hasznos felületet építsünk, mindenképpen minőségi szöveges tartalmakra van szükségünk. Ezek lehetnek szakmai anyagok vagy blogszerű írások, de mindenképpen fontos, hogy a látogatók számára információtartalommal bírjanak.

Ráadásul a szöveges tartalmak rendkívül fontos szerepet játszanak a keresőoptimalizálásban, illetve a látogatottságnövelésben.

A szöveges tartalmak nehezen olvashatók

Dicséretes, ha sok minőségi szöveges tartalmunk van, ám ezek csak akkor tölthetik be valódi szerepüket, ha a látogatók el is olvassák azokat. Ehhez viszont az szükséges, hogy a szöveges tartalom megfelelően legyen tördelve; használjunk címeket és alcímeket, listákat és kiemeléseket és ne feledkezzünk meg a képi tartalmakról sem.

Nincs professzionális keresőoptimalizálás

Keresőoptimalizálást készíteni kétféle módon lehet; eredményesen és eredménytelenül. Nem elég a fejléc adatok kitöltése és a kulcsszavak ismételgetése a szövegben, ennél sokkal átfogóbb folyamatok elvégzésére van szükség még az egészen kis tartalommal rendelkező honlapok esetében is. Ráadásul a keresőoptimalizálás a legolcsóbb hatékony vevőszerző eszköz, tehát vétek lenne kihagyni vagy fittyet hányni rá.

Nem törődünk a konverziónöveléssel

Sajnos a honlaptulajdonosok többsége nem ismeri a konverziónövelés vagy konverzióoptimalizálás fogalmát, így nem csoda, hogy nem keresnek ilyen jellegű szolgáltatásokat. Ez nagy hiba, hiszen a konverziónövelés sok esetben nagyobb hatékonyságot eredményez, mint akármelyik reklámeszköz.

De mi is az a konverzióoptimalizálás? A konverzióoptimalizálás a látogatások eredményességét növeli, tehát ennek köszönhetően adott számú látogatóból több vásárlónk/ügyfelünk lesz. Konverziónöveléssel a konverziós ráta nem ritkán rövid idő alatt megduplázható. Ha például a bevétel megduplázását keresőoptimalizálással szeretnénk elérni (vagyis megdupláznánk a látogatottságot), akkor alaposan fel kell kötnünk a nadrág szárát.

A honlapra nem hivatkoznak más honlapok

Ha egy honlap minőséges és hasznos tartalmat állít elő, akkor arra hivatkozni fognak más weboldalak is – ez a törvényszerűség a Google algoritmusának alapját képezi. Ahhoz, hogy a honlap sikeres lehessen és az organikus keresésekből jelentős forgalomra számíthasson, külső hivatkozások szükségesek.

Régen ezt linképítéssel oldották meg a webmesterek, ám azóta a Google irányelvei és algoritmusai rengeteget változtak. Ma már a természetes linkelés, illetve a hasznos publikációk, tanulmányok, esettanulmányok és a link nélküli hivatkozások jelentik az biztonságos offsite SEO-t.

Minden vélemény számít!