experiental marketing - élménymarketing

Mi az az experiential marketing?

Az experiential marketing magyarra átfordítva leginkább az “élménymarketing” szóval határozható meg.

Fogyasztói élmény

A termékeket nem előnyeiken és funkcióikon keresztül közelítjük meg, hanem a fogyasztók által megtapasztalt élményekre fókuszálunk. A márkaélmény nem a termék/szolgáltatás használatát veszi alapul; ez pedig nagyon hasznos a márkák számára, hiszen az érzelmi kötődés komoly előnyökkel jár: a fogyasztó sokkal többet hajlandó kifizetni, mint ahogy azt a logika megkívánná.

experiental marketing - élménymarketing

Szélesebb körű fogasztás

Az élménymarketing perspektívája nagyon széles, és nem termékkategóriákban gondolkodik, hanem szituációkban. Egy sportautó például nem csak gyors, hanem a tulajdonosát “megfiatalítja”. Ez új távlatokat nyit az értékesítés felé, mivel a látókör szélesedik.

A fogyasztók emocionális teremtmények

A fogyasztók sokszor logika alapján hoznak döntéseket, az experiential marketing arra koncentrál, hogy a vevők, megrendelők választásait érzelmek, vágyak is meghatározzák.

Eklektikus megoldások, és eszköztár

A hagyományos értelembe vett marketing inkább mennyiségre törekszik, míg az élménymarketing változatos eszköztárakat használ. Természetesen kvantitatív megoldások itt is vannak, de sokkal kreatívabban, és ösztönszerűbben. Nagyon fontos, hogy egy marketinges szakember félre tudja tenni a sablonos megoldásokat, és tudjon korlátok nélkül gondolkodni.

Egy hozzászólás a(z) “Mi az az experiential marketing?” bejegyzéshez

Minden vélemény számít!