Keresőoptimalizálás 2015

5 SEO lecke vállalkozóknak

A SEO (keresőoptimalizálás) tartalmi jelentése tudod mi?

Senkinek a weboldala nem lehet …

Előrébb, mint az én …

Oldalam. :)

Ma még a legtöbb cégnek nincs weboldal (tényleg ez a helyzet), ám eljő hamarosan az idő, amikor vagy kinyitják az internet kapuit a lemaradozó cégek, vagy bezárják a sajátjaikat.

Íme, 5 SEO lecke vállalkozóknak

1. Állj le a Black Hat szemfényvesztéssel

A Black Hat megoldások lényege, hogy gyorsan (és sokszor illegális módszerekkel, pl. mások weboldalinak feltörésével) javuljon egy weboldal pozíciója a keresőben.

Ez tipikusan rövid távú szemlélet, hiszen a keresőalgoritmus gyorsan elkapja a trükközőket.

Ennek eredménye gyakran az, hogy a weboldalt a Google egyszerűen kiveszi az indexéből és semmilyen kifejezésre (magára a domainre) keresve sem jelenik meg a találati listában. Ezt pedig már nehéz és költséges móka visszaállítani.

Nem igazán éri meg tesztelgetni a Google tűréshatárát, a legjobb SEO módszer céges oldalak estében, ha a potenciális ügyfelek igényei, a vevők kívánságai, és az érdeklődők információéhsége áll a fókuszban.

Tanulság: gondolkodj hosszú távon, és na packázz a Google-lel!

2. Igazítsd a tartalmadat az emberek egyszerű kereséseihez

Amikor valaki a Google segítségével szeretne olcsó pillangóborotvát találni Budapesten, akkor az “olcsó pillangóborotva Budapest”-re fog rákeresni, nem pedig   “olcsó pillangóborotva várárlása Budapesten”-re.

Emiatt neked is az egyszerű, de bőséges fogalmazáshoz kell ragaszkodnod. Még akkor is, ha emiatt a szövegeid kissé … khm khm … bénának tűnnek.

Tanulság: azt add a népnek, amit a nép akar, még akkor is, ha ez nem mindig könnyű. Egyszerűen csak vedd be a B6 vitamint.

Ne feledd, ezek a szövegek segítenek számlákat kifizetni, és növekedni!

3. A Google mindig fejlődik, fejlődjön együtt vele a weboldalad

A Google éves szinten is több száz kisebb-nagyobb változtatást végez az algoritmusán. Például a weboldalak tartalmait vizsgáló szigorú Panda algoritmus működése is állandóvá vált (régen csak időszakosan futtatták le).

A lényeg, hogy a Google különböző algoritmusainak változása is állandó. Néha ezek csak kicsit harapnak, néha pedig nagyot. Mindig fejlődnek, ezért neked is fejlődnöd kell.

Tanulság: ahogy te is mindig fejleszted, csinosítod, javítod a terméked/szolgáltatásod színvonalát, úgy a Google is ezt teszi. Alkalmazkodj hozzá!

4. A király tartalom király pozíciót hoz

Semmi nem hoz annyi látogatót, semmi nem tesz annyira jót a SEO-nek, mint a minőségi webes tartalom.

Olyan ez, mint a vajas-szalámis-paprikás kenyér az ínséges időkben, tömegével vonzza az embereket. Aki megtanul jól, sokat és gyorsan írni (igen, mindhármat egyszerre), az nagyot fog kaszálni a weboldalával.

Tanulság: a kommunikációt a lehetséges ügyfeleid felé tanuld meg rendesen, ez a digitális korban igazán kifizetődő!

5. Ne minden link jó, ami fénylik

Nem minden link marad a jó. Bár a linkek jót tesznek a weboldalad helyezésének, de egyben borotvaéles csapdák is. Attól, hogy ma még minőségi linkjeid vannak, nem biztos, hogy holnap is azok lesznek.

Folyamatosan kell kutatod a jó lehetőségek, partnerségek iránt, hiszen egyszer minden link megszűnik…

Tanulság: nem minden partnerkapcsolat tart örökké, és néha változtatni kell, új partnereket felkutatni!

Sok sikert!

Minden vélemény számít!