mot93

Amiről sokan elfeledkeznek: a szövegtörzs SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról beszélünk, számos paraméterre és jellemzőre kitérünk, a szöveges tartalom mégis rendszerint kikerül a sorból. Mintha nem lenne neki jelentősége, pedig cseppet sem jelentéktelen befolyással bír.

Az állóvizet a sokat emlegetett Matt Cutts keverte fel, amikor egyik videójában a szövegtörzs keresőoptimalizálásának jelentőségéről beszélt. Azt már megszokhattuk, hogy a hivatalos kommunikáció a minőségi tartalom fontosságát hangsúlyozza, most viszont Cutts belement a sűrűjébe.

Szerinte a webmesterek nagyon nagy hányada ma úgy gondol a tartalmi keresőoptimalizálásra, mint a címek és kiemelések megválasztására; kulcsszóval látják el a fő és alcímeket, halmozzák a keresőkifejezéseket az első bekezdésben, kiemelik félkövérrel a fontosabb kifejezéseket és kész a SEO.

Ezzel szemben nem foglalkoznak azzal, hogy a publikált tartalom megfelelő minőségű legyen. Vagyis a keresőoptimalizálási szempontokkal szemben a tartalom minősége háttérbe szorul. És ez nem jó így – mondja Matt.

Az ilyen jellegű közlésekre nekünk is érdemes odafigyelnünk, hiszen az elmondott alapinformációk általában a Google aktuális irányelveit és terveit tükrözik. Vélhetően van egy olyan irányelv az algoritmus fejlesztésében, ami a szöveges tartalom egészének jobb megértésére törekszik. Angol nyelvterületen ez már igen sikeresen működik, tehát a Google szándéka egyértelmű.

Ezzel a törekvéssel a Google bebiztosítja a keresőoptimalizálás alakulását a tartalomfejlesztés irányába. Minél pontosabban és minél átfogóbban lesz képes feldolgozni a szöveges tartalmak valódi relevanciáját, annál kevésbé lesz rászorulva az olyan manipulálható elemek felhasználására, mint a Title, a H1 vagy a kiemelések.

Mint tudjuk, a szöveges tartalmak relevanciájának megértése egyelőre nem tökéletes, magyar nyelvterületen van még hova fejlődni. De már egyre közelebbinek látszik az az idő, amikor a találati lista képes lesz választ adni a feltett kérdéseinkre is, nem csupán kulcsszavakra keresni.

A keresőoptimalizálás jövőjét valóban nehéz látni, de a minőségi szöveges tartalmak bizonyosan tartós megoldást jelentenek a honlapok tudatos építésében. Az ilyen tartalmakkal épp azt érthetjük el, hogy a honlapunk ne csak a Google számára látsszon minőségesnek és hasznosnak, hanem a látogatóinknak is.

Minden vélemény számít!