Webshop látogatottság

Így alapozd meg a webáruházad sikerét!

Új szelek fújnak a webshop keresőoptimalizálás háza táján. A korábbi évek Google kommunikációja azt hangoztatta, hogy a duplikált szöveges és képi tartalmakkal rendelkező webáruházaknak sem kell büntetéstől tartaniuk.

Ennek ellenére mégis bebizonyosodott, hogy a silány tartalommal rendelkező – rendszerint minden szinten kópiát jelentő shopok – nem versenyképesek a felerősödő online piacokon. Egyre több a fóka és egyre több az eszkimó is, de a jégmezőn nem terem mindenkinek babér.

Aki az online piactéren szeretne érvényesülni, megteheti. Magyarországon gyakorlatilag már nincsenek széles piaci rések, de egyik szegmensben sincs olyan fokú konkurenciaharc, amihez áldozatos munkával és kellő szakmai ismerettel ne lehetne csatlakozni.

A következőkben a webáruház üzemeltetés 3 alappillérét említjük meg, amelyek kellő kihasználásával gyakorlatilag bármely piaci szférában versenyképessé válhatunk.

Minőségi tartalom a webáruházakban is

Ma már a sikeres webáruházak sokkal többet nyújtanak egy termékfotónál és egy rendelési felületnél; sok esetben szöveges tartalmakat, szakmai és látogatói véleményeket, kapcsolódó információkat találunk az adott termékhez csatolva.

Ezek tájékoztatják és meggyőzik a potenciális vásárlót, ugyanakkor a shop organikus forgalmának növelésében is szerepet játszanak. Számos statisztika, teszt és esettanulmány bizonyítja, hogy a tartalomfejlesztés a webáruházak esetében is kiválóan működik.

A tartalommarketing a webshopok esetében is jelentős potenciált képvisel. Más értelmezést nyer, mint a szakmai oldalak vagy blogok esetében, viszont hatékonysága és létjogosultsága vitathatatlan.

Keresőoptimalizálás és látogatottságnövelés

Értékelhető látogatottság nélkül minden munkánk hiábavaló lenne, ezért megfelelő forgalmi forrásokról kell gondoskodnunk. A lehetőségek száma elméletileg végtelen, a gyakorlatban mégis az organikus forgalom, a kattintásalapú fizetett reklám és a közösségi média lehetőségei használhatók ki legkönnyebben és legjobb ár-érték arány mellett.

Minden forrásnak megvan a maga jellemző tulajdonsága. Mi azt valljuk, hogy minden egyes forgalmi forrást használni kell, ha az megtérülő. Ezek közül mégis az organikus forgalom (értsd: keresőoptimalizálás) az a szegmens, ami tartósan kiváló húzóerőt képvisel. Két jellemző tulajdonsága van: rendkívül olcsó és a maximálisan célzott közönséget eredményez.

A megélénkülő online versenyhelyzetben viszont már nem elég az „alap SEO”. Professzionális és átfogó munkára van szükség a látogatások bevonzásához.

Konverzió a profitért

A látogatottság mit sem ér, ha nincsenek vásárlóink. Éppen ezért a konverziónövelés a webshop üzemeltetés legfontosabb sarokpontja. Érdekes módon épp ez a terület kapja a legkevesebb figyelmet és pénzt. Hiába olcsó és hatékony, az online kereskedők zöme sok esetben inkább hasztalan hirdetésekbe öli a pénzét.

Nézőpont kérdése, de szívesen soroljuk a konverzió optimalizálás pontjai közé a Google találati listán való megjelenés külalakját is. Nem mellékes, hogy szépen formázott igényes információkat, termékfotót és árat jelenítünk meg a találati listán, vagy pedig a Google által kiragadott fél mondattal próbálunk hódítani.

Az sem mellékes, hogy a honlapon képesek vagyunk-e eljuttatni a potenciális vásárlót a rendelés leadásáig. De legfőképpen az nem mellékes, hogy 0,5 vagy pedig 2 százalékos konverziós rátát tudunk felmutatni; a kettő közötti különbség a négyszeres bevétel.

Minden vélemény számít!