Magyar webshopok: 19.000 forint az átlagos költés

Keresőoptimalizálás – milyen legyen egy termékoldal URL-je?

Internetes áruházaknál a termékoldalak URL címeivel kapcsolatban is azokra a szempontokra kell figyelni, amikre a teljes webáruház esetében: a termékoldalak URL-jeinél fontos, hogy keresőbarát, beszédes felépítéssel rendelkezzenek, hiszen csak így lehet azt elérni, hogy a felhasználók és a keresőrobotok is könnyen értelmezhessék a webcímet és hogy mi is található az adott URL alatt.

Nem keresőbarát URL:

http://oldalad.hu/index.php?site=products&cat=11&itemid=3407

Keresőbarát URL:

http://oldalad.hu/sharpie-filc-fekete/

A másik fontos tudnivaló, hogy az összes termékoldalad URL-je azonos végződéssel érjen véget. Annak nem nagyon van jelentősége, hogy minden URL “.html”-re, “.htm”-re, “.php”-ra, vagy éppen “/”-re  végződik, csak legyen egységes.

Az URL struktúránál oda kell figyelni, hogy minél kevesebb / (perjel) legyen benne. Minél több alkategória, és alszint van a webáruházadban, annál nagyobb eséllyel marad indexeletlenül egy-egy terméked.

A fenti példát újra elővéve ez a rosszabb:

http://oldalad.hu/shop/iroszerek/filctollak/sharpie/sharpie-filc-fekete/

ez pedig a jobb:

http://oldalad.hu/filctollak/sharpie/sharpie-filc-fekete/

Adott esetekben a kategórianév el is hagyható, például ha a webáruházad egy termékcsoportot forgalmaz, akkor ne gyárts feleslegesen kategóriákat.

Ellenpélda

Amikor olyan termékeket forgalmazol, amikre az emberek típusszámok, cikkszámok alapján keresnek (pl. elektronikai termékek esetén).

Akkor a nem keresőbarát URL ilyen:

http://oldalad.hu/TDA-7052A-SMD

a keresőbarát URL pedig ilyen:

http://oldalad.hu/vegfokozat/TDA-7052A-SMD

Éppen ezért a webáruházak termékoldalainak URL-jét mindig annak megfelelően kell kialakítani, hogy a látogatók mire/hogyan keresnek.

Minden vélemény számít!