SEO trendek 2015 - 5 megoldás, amivel nem lősz mellé keresőoptimalizálásban!

SEO trendek 2015 – 5 megoldás, amivel nem lősz mellé keresőoptimalizálásban!

SEO (keresőoptimalizálás) 2015-ös irányvonalairól gondoltam írni az év utolsó posztjai között egy rövidet, mégiscsak ez a terület, amit a legjobban szeretek az internetes vevőszerzés szegmensében.

Nagyon érdekes lesz a 2015-ös év: az olcsó, filléres SEO megoldások mellett a blackhat (fekete kalapos, manipulálós, trükközős) megoldások is szép lassan kikopnak.

Felnéztem kíváncsiságból a legnagyobb nemzetközi blackhat (blackhatworld.com) fórumra, és konkrétan rákerestem arra, hogy milyen SEO trükköket tartanak a 2015-ös évre vonatkozóan irányelvnek azok, akik szeretnek mindig egy lépéssel a Google előtt járni.

2 típusú választ találtam, ami meglepett:

  1. “Írj hosszú, egyedi, hasznos, informatív tartalmat az olvasóidnak, ne másold át mások cikkeit magadhoz!”
  2. “Nem árulom el senkinek a jó megoldásaimat, ez az én 2015-ös módszerem.”

És tényleg ezek fogják jellemezni az évet. Hasznos, hosszú, brutálisan király tartalmak publikálása a weboldalakra mindenek felett, illetve a működő SEO (white hat és black hat egyaránt) technikák féltve őrzése.

Elgondolkodtató, hiszen eljutottunk odáig, hogy az egymással szinte mindent nyíltan megosztó közösségek tagjai is elkezdenek titkolózni. Szóval akkor ezek alapján következzenek a …

SEO trendek 2015-re

  1. Elengedhetetlen a hosszú, minimum 800 szavas egyedi tartalmak készítése a weboldalakra (főoldaladra, almenüpontokba). Ha biztosra akarsz menni, 2000 szó alá ne is menj a fontos aloldalaidnál. És itt most ne a töltelékszavakra gondolj, meg a barokkos körítésre (pl.: “Nemrégiben angol kutatók tették közzé azt a meglepő és váratlan eredményt, miszerint egyes esetekben …”), hanem tényleg olyan írásokra, amikben több az információ, mint a mellébeszélés.
  2. A weboldalad legyen mobilbarát (130.000 magyar weboldalt vizsgáltunk át ITT, és alig egyharmaduknak volt mobilbarát megjelenése), a piachoz képest ez ma még nagy előnynek számít.
  3. Ha van egy tutira bevált megoldásod, ne kezdj el vele dicsekedni sehol, mert mire észbe kapsz, 100 konkurensed csinálja meg jobban.
  4. A Google nagy szégyene lett a lokalizált találati lista: a keresőmotor megnézi, honnan indítasz keresést és az alapján ad neked  lokális találatokat. Persze tele is van hibákkal: nekem Szerencsről például pápai (300 km-re lévő) cégeket ad ki folyamatosan mindenféle keresésekre. Ez azért űbergáz. Megoldás lehet: minden városról készíts egy szép kis leírást, és tedd fel a weboldaladra bekulcsszavazva a címet is (pl. “szódagéprendelés Pilisvörösvár”), stb. Ez a “megoldás” persze csak webáruházaknál működik, de azoknál be fog válni, hidd el… gondolkodj a Google lokális fejével: ha neki város szintű targetálás kell, akkor adj neki azt.
  5. Kezdj el barátkozni a konverzióval. Ha pl. 100 látogatóból 2 lesz ügyfeled, akkor könnyebb lesz még 2 ügyfelet szerezned a 100 látogatóból, mint elérni 200 látogatót a 2-vel több ügyfélért. Ez a konverzióoptimalizálás. Ez azért is fontos, mert ha a Google azt látja, hogy az interneten keresgélők nálad konvertálódnak (megrendelnek, feliratkoznak, informálódnak, vásárolnak, foglalnak), akkor te lesz nála hamarosan a NO1.

Ennyi. Ennél többet azt hiszem, most én sem árulhatok el. Sok sikert, és látogatókban gazdag 2015-öt kívánok! :)

Minden vélemény számít!