mot46

A webáruházad Google forgalma meglepetést tartogat!

A webáruházak keresőoptimalizálásáról sokat olvashatunk a legkülönfélébb szakmai oldalakon, de a legritkább esetben említik annak valós gyakorlati tulajdonságait. Most lerántjuk a leplet arról az általános tévhitről, miszerint „első vagyok a Google-ban, lehet örülni”.

A félreértések elkerülése érdekében kissé pontosításra szorul a félreértés mibenléte. Vegyünk egy példát! Az általános tévhit az, hogy amennyiben egy ékszereket forgalmazó webáruház első helyen szerepel az „ékszer” kulcsszóra a találati listákon, akkor az a honlap az übertuti SEO szempontból, legalábbis az ékszer webshopok között. A valóság viszont egészen más lehet.

De vajon az ékszer kulcsszóra megszerzett top1 elegendő-e az üzleti sikerhez? Természetesen nem! De lássuk számokban, mire alapozzuk ezt a kijelentést!

Most egy olyan webáruház statisztikáit mutatjuk be, amely vezető szerepet tölt be az adott piaci versenyben. Ennek köszönhetően a keresési forgalom mintegy 7 százaléka a különböző alakú brand keresésekre érkezik. De vajon a keresési forgalom hány százaléka érkezik a legfőbb rövid kulcsszavakra? A válasz: 6 százalék!

Matekozzunk kicsit! 7+6=13, vagyis a keresési forgalom fennmaradó 87 százaléka a legkülönfélébb longtail és összetett márka kifejezésekre érkezik.

Magyarázatra szorulhat, mit értünk longtail kifejezés alatt. A longtail olyan összetett vagy leíró keresőkifejezés, amely több szóból áll, például: olcsó gázkazán, Gucci parfümök, Budapest-Szeged távolság, hol tudom megnyíratni a pulit.

Ha megvizsgáljuk például egy jól teljesítő parfüm webáruház organikus keresési forgalmát, akkor azt látjuk, hogy a keresések a legkülönbözőbb márkanevek felhasználásával, az árakra és méretekre való utalással, a földrajzi helyszín megjelölésével történnek. Egyetlen keresőoptimalizáló logikája és egyetlen szoftver sem képes azt a keresési fantáziát modellezni, amit havi 50.000 Google-ból érkező látogató felmutat.

Természetesen ennyi kifejezésre egyesével optimalizálni a webshopot önmagában lehetetlenség, de nem is szükséges. A webáruházak attól lesz professzionális, hogy erős webhelyet hoz létre, bizalmi státuszt szerez és megfelel a látogatói élmény minden elvárásának.

A Google Analytics már nem teszi lehetővé, hogy a keresési forgalom kulcsszavait feltérképezzük, illetve csak minimális arányban lehetséges ez. Helyette a Google Webmaster Tools keresési lekérdezései segítenek bizonyos fokú pontossággal megállapítani a forrásokat.

Akik a korábbi időszakból – mielőtt az Analytics „not provided” időszaka elkezdődött volna –, elegendő mennyiségű ma is hasznosítható statisztikával rendelkeznek, azok könnyebben ellenőrizhetik a fenti állítások igazságtartalmát.

A bizonygatások helyett inkább vegyük számba, hogyan használhatjuk ezt a megszerzett információt! Természetesen nem bátorítunk senkit arra, hogy a főbb kulcsszavait hanyagolja el, viszont a keresőoptimalizálás már régen nem az egyes kulcsszavak pozícióiról szól, hanem a minőségi tartalomról, a megfelelő és minőséges belső SEO-ról és a felhasználói élményről. Ezek összessége garantálja, hogy a legtöbb releváns kifejezéssel jelen leszünk a találati listák előkelő pozícióiban.

De mégis mit tehetünk, hogy a webáruházunk jobban teljesítsen a konkurenciánál? Minden webshop más és más, ezért nem léteznek sablonos sikerreceptek. Az alapjában elmondható, hogy nem csak a keresőoptimalizálás, hanem a konverzióoptimalizálás is döntő az internetes boltok esetében. De a kulcsszavaknál maradva megállapíthatjuk, hogy az egyedi és minőségi kategória- és termékleírások jelentik azt a pluszt, ami jelentős lökést adhat a keresési forgalom növelésében.

Hogyan segítenek az egyedi termékleírások és a kategória tartalmak a keresőoptimalizálásban? Ezek segítségével bővebb és értékesebb információt biztosíthatunk a látogatóknak az adott termékekről, így tehát a Google is pozitívan értékeli.

Ez egy olyan javaslat, ami rendszerint kis időráfordítással vagy alacsony költséggel elvégezhető, hosszútávon mégis rendkívül hatékonynak bizonyul.

Minden vélemény számít!