Fókuszálj a top termékeidre is a főoldalon!

Webshop SEO: hogyan optimalizáld jobban a főoldaladat?

Internetes áruház keresőoptimalizálása esetén a főoldaladon szereplő kulcsszavak esetében érdemes speciális szavakat, kifejezéseket is betenned a kulcsszó listába. 

Mik ezek a speciális szavak?

  1. Amelyek legalapvetőbb kategóriánk (terméktípusok, szolgáltatástípusok) nyomán alakulnak ki,
  2. Amelyek egy-egy kiemelt termékedhez (mit szeretnél leginkább eladni?) fűződnek,
  3. Amelyek érzékeltetik webáruházad tevékenységét (piaci szektor, típus),
  4. Amelyek cégnevedhez (brand nevedhez) kapcsolhatók.

Mit takar pontosan a fenti négy pont?

Fókuszálj a top termékeidre is a főoldalon!
Fókuszálj a top termékeidre is a főoldalon!

1. Itt egyértelműen azokat a kategóriákat kell érteni, melyek a webáruházad számára a legfontosabbak. Ha például fűnyírókat értékesítő webáruházat üzemeltetsz, akkor érdemes a legfontosabb kategóriádra optimalizálni a főoldalt, ami lehet például a “benzines fűnyíró”, esetleg “fűnyíró traktor” kifejezés.

2. Vannak olyan sikertermékek, melyeket talán pont te is értékesítesz, így nyilván ezek a termékek lesznek a kiemelt termékeid. Példával érzékeltetve: a fűnyíró webáruházad termékei között találhatók az olcsó fűkaszák is, a sláger termék pedig a damilos Stihl és a benzinmotoros Husqvarna gyártmányú fűkasza.

A keresésekből az derül ki, hogy pl. a Husqvarna benzinmotorosa a keresettebb termék, ezért érdemes a főoldali kulcsszavakat tartalmazó listába ezt is beépíteni. Természetesen a termékoldal optimalizálásán van a fő hangsúly, hiszen a vásárlást teszed lehetővé a felhasználó számára, a felhasználó keresése alapján.

3. Ha olyan jellegű webáruházad van, amiből sok található az interneten, akkor a találati listán való előrejutás  sok munkával és idővel párosul. Viszont, ha van valami olyan extra szolgáltatásod, ami kapcsolódik a termékedhez – például a javítás, házhoz szállítás, beüzemelés – akkor érdemes ezekre a megkülönböztető jegyekre is optimalizálni a webáruházad főoldalát.

4. Ez a legegyértelműbb kategória, amiből a címe alapján már tudni lehet, hogy mit is jelenthet. A cégneves keresőoptimalizálás miatt azonban el kell gondolkodnod azon, hogy érdemes-e a cégnevedre optimalizálni, mert ennek csak akkor van jelentősége, ha a cégedet név szerint keresik a felhasználók.

Összefoglalásként

A főoldal optimalizálására olyan kulcsszavakat kell használnod, melyekre sokan keresnek rá a keresőkben a felhasználók, így jó esélyed lehet a találati listákban való előrejutáshoz. Ezek a kulcsszavak kapcsolódhatnak a termékeidhez, kategóriáidhoz, a tevékenységi körödhöz.

Az egyik legfontosabb, hogy a fontosabb kulcsszavak szerepeljenek a főoldaladon is, de az is lényeges, hogy az oldaladon hol találhatóak meg.

Tervezz körültekintően, mert a főoldal sok esetben nem bizonyul elegendő felületnek ahhoz, hogy minden kulcsszót megjelentess rajta, hiszen nem csak tartalmi elvárások vannak egy főoldallal szemben, hanem az esztétika is fontos szempont.

Minden vélemény számít!