Azért ne csak tesztelj egész nap

Webshop SEO: mihez kezdj az agyonzsúfolt magyar helyzettel?

Nem csak külföldön születnek tonna (vagy inkább terabyte) számra webáruházak, hanem itthon is. A dolog érdekessége, hogy a legtöbb webshop kinézete, termékpalettája, struktúrája teljesen hasonló. Ebből fakad a hátrányuk is: a potenciális vásárlók az egyediség hiányában már másnap sem fogják tudni, hogy hol is nézegették az árucikkeket.

Erre lenne megoldás az, hogy ha már valaki nem tud egyedi lenni, akkor legalább a Google-ben legyen legelöl, na de ez sem olyan egyszerű: mi a megoldás?

Az, hogy tervezd meg a sikerhez vezető utat

Alapvetően a költséghatékony megoldások híve vagyok, és most is erről az oldalról közelítem meg a problémát: a tartalom részre menj rá.

Mivel a konkurenseid jelentős része egy az egyben veszi át a gyártó termékleírásait (duplikáció), így ha te egyedi (vagyis az interneten máshol nem megtalálható) tartalmas szöveggel mutatod be az eladni kívánt portékádat, a Google IMÁDNI fogja.

Mivel lehet még vevőket csalogatni egy webáruházba?

1. Terméktesztekkel, összehasonlításokkal

A webshopod fő termékeit cégen belül is érdemes egy pár kollégával kipróbáltatni, és erről véleményt íratni. Legalább hetente egy termék teszteredményeit közzé kell tenned, erre pedig a legalkalmasabb oldal a blog.

A termékről kell készíteni pár saját fotót, akár használat közben is, de a videofelvétel felöltése a Youtube-ra se rossz megoldás. Telefonok esetében például a doboz kibontása, tartozékok bemutatása is nagyon népszerű.

Azért ne csak tesztelj egész nap
Egy-egy termék izléses bemutatása sok vevőt hozhat

2. Új termék bevezetése

Új termékek bevezetésekor írj egy hosszú (legalább 400 szavas) izgalmas cikket, amiben bemutatod képekkel együtt a legapróbb részleteket is. Fogalmazd meg:

  • mikortól lehet majd elérni az áruházadban,
  • miért ajánlod a látogatóidnak, vevőidnek.

3. Versenyek

A látogatók szeretnek versenyeken részt venni, ha van igazi nyeremény. A versenyt hirdesd meg a webshopodon, hírlevélben és a Facebook oldaladon is, és folyamatosan tájékoztasd a közönségedet a verseny alakulásáról.

4. Akciók

A blogírásnak meg van az a szépsége, hogy szabadabb és szórakoztatóbb hangnemet tudsz használni, így az akcióid közzététele is személyesebb hangnemet kaphat. Közvetlen megszólítással sokkal könnyebben lehet a látogatókat vásárlásra csábítani.

+1 tipp: adjátok az arcotokat!

Ha már a potenciális vásárlók az oldaladra jöttek, akkor fogd is meg őket: sokkal szívesebben üzletelnek látható emberekkel, vagyis a kollégákat is érdemes bemutatni az oldaladon. Így közvetlenebb kapcsolatot tudsz kiépíteni, mivel sokkal emberibb lesz az egész értékesítői rendszered.

Minden vélemény számít!