diagram1

Az első hazai kkv-s tartalommarketing-felmérés a Kreatív Kontrolltól

Ha a nemzetközi tartalommarketinges piac helyzetére vagy kíváncsi, akkor minden évben óramű pontossággal érkeznek az óriási felmérések és kutatások. Értékes információk, de mit kezdesz velük, ha a magyar piac tartalommarketinges helyzetére vagy kíváncsi? Jó lenne egy magyar kutatás a magyar helyzetről.

Ugyanez volt a Kreatív Kontroll Kft. gondolatmenete is. Ők tartalomfejlesztő ügynökségként nemcsak beszélik a tartalommarketinget, de évek óta csinálják is. Némi rálátásuk így is volt a szövegírói piacra, de úgy gondolták, hogy egy gyors felméréssel nemcsak az ő látókörük bővül, de az egész marketingszakma értékes információkhoz juthat.

Az első kérdés természetesen az, hogy a hazai cégek ismerik-e a tartalommarketinget és tudatosan, stratégia mentén használják-e. A válaszolók 48%-a állítja, hogy a következő 6 hónapra van (tartalom)marketing-stratégiájuk, és a cégek 61,8%-a többet költ webes tartalomra, mint tavaly. Egyértelműen látszik, hogy a cégek felismerték a modern marketing tartaloméhségét, és egyre több és több saját tartalommal próbálják megszólítani a piacukat.

diagram1

A tartalommarketing a szövegírás szinonimája lenne?

A tartalommarketing eszköztára bőséges, hiszen képi- és hanganyagokat is kirakhatunk (podcast, videók, infografikák stb.), sőt még egy mobilapplikáció is lehet a tartalommarketing része.

A felmérésből azonban kiderül, hogy a tartalommarketing sokaknak csak (vagy főleg) szövegírást és szöveges anyagokat jelent. 106 válaszadó (86,2%) a szövegírást marketingtevékenységként végzi, viszont csak 37-en alkalmaznak szövegírót. A többiek valószínűleg házon belül megoldják, ami nem a legeredményesebb és legköltséghatékonyabb megoldás.

diagram2

A kkv-k büdzséje nagyon alacsony

Mivel a felmérést a kkv-k körében végezték, ezért a büdzsére adható válaszokat is alacsonyan állapították meg – mint kiderült, jó volt a megérzés. A kitöltők 42,3%-a havi tízezer forint alatt költ tartalommarketing-tevékenységekre, ami kirívóan kevés, és csak 14,6% költ százezer forint felett.

Sipos Zoltánék azt feltételezik, hogy a tartalommarketing (és általában az online marketing) még nem eléggé transzparens: egy átlagos cégvezető nem érti, hogy mire költ, mire kellene költenie, és a költése hogyan segíti őt több eléréshez, több érdeklődőhöz és nagyobb bevételekhez. Tehát piacképzésre van szükség.

A tengerentúli és külföldi piacokon szemrebbenés nélkül rendelnek egy-egy infografikát minimum 1000 dollárért, mert tudják, hogy az infografika hogyan segíti a céget és hogy illeszkedik a marketingbe. Az itthoni kkv még nem tart itt.

diagram3

Ez a cikk 6880 forintot ér

A kutatás talán legfontosabb eredménye az, hogy végre látjuk, hogy a piac mekkora értéket tulajdonít egy blogbejegyzésnek vagy szakmai cikknek. A szórás természetesen nagy, hiszen jöttek filléres válaszok és több tízezer forintos értékek is.

Valószínűsítjük, hogy aki fillérekre tart egy blogbejegyzést, az leginkább a Google-nek ír és nem érdekli a szöveg minősége, míg aki 50 000 forintos értéket tulajdonít egy szövegnek, az tudatosan szerezne érdeklődőket az anyagaival.

A számszerű válaszok átlaga 6880 forint. A piac szerint egy blogbejegyzés ennyit ér.

A legismertebb szövegírók

Sipos Zoltán és cége tűnik a legismertebbnek, a válaszadók 14,6%-a említette őket. Ezzel több említést kaptak, mint a második (Langmár Zsuzsa, 5,7%) és harmadik-negyedik (Némethi Erika és Nagy Tímea, 4,1%) helyezett együttvéve.

diagram4

Köszönjük a marketingszoveg.comnak a kutatást, hasznos eredményeket kaptunk.

A kutatás eredményeit feldolgozó cikket itt tudod elolvasni. Az eredményeket és a készített képeket szabadon felhasználhatod és újraközölheted a forrás megjelölésével.

Minden vélemény számít!