hotel-eben

Hotel internet marketing: szerezz több foglalást már ma!

A quartz.hu szállodáknak, hotelek szóló online marketing sorozatának első részében 8 utálatos szállodai weblap hiba került összegyűjtésre. Most arról lesz szó, hogyan is lehet megtartani a látogatókat, és elsősorban a szállás weboldalán található linkekről lesz szó.

2013 a konverzió növelés éve lesz, vagyis ne a minél több internetező elérését tartsd szem előtt, hanem azt, hogy a jelenlegi látogatóidból minél több vendéget szerezz!

A hazai marketing konferenciákon még ma is elhangzik, hogy egy-egy weboldal helyezése a PageRank-től függ, vagyis ha egy weboldal PageRank értéke magas, akkor megelőzi a konkurenseket.

Talán pont ennek a felesleges mániának az eredménye, hogy a sok linkcsere, és körbelinkelés (értsd: “A” oldal linkeli “B” oldalt; “B” oldal linkel “C” oldalt; “C” oldal linkeli “A oldalt”) miatt a szállodai weblapok tele vannak “partnerek” linkjeivel, logókkal, “minőségi pecsétekkel” és egyéb kifelé mutató linkekkel.

Minél több ilyen kifelé mutató link és logó kerül egy weboldalra, annál nagyobb az esély arra, hogy egy látogató elnavigáljon a konkurensekhez.

Linkcsere

Pár éve nagy divat volt: “Tedd ki a linkemet/logómat, én meg kiteszem a Tiédet!”. A lényeg az volt, hogy minél több link mutasson egy szállás oldalára, mert az a Google “szereti”.

A rossz hír

A Google a mennyiség helyett a minőséget és a valódi kapcsolódást szereti. Ez azt jelenti, hogy egy szálloda olyan linkeket szerezzen, amelyek kötődnek a turizmushoz, vendéglátáshoz, kikapcsolódáshoz, pihenéshez.

Ez igaz a kifelé mutató linkekre is: egy szállodai oldal Google helyezésének nem tesz jót, ha hozzá nem kapcsolódó, irreleváns oldalakra mutató linkekkel van tele zsúfolva (autókereskedés, barkácsüzlet, linkgyűjtemények tömege).

A logó gonosz

Aki sok látogatót szeretne veszíteni, az minél több szállásközvetítő logóját tegye ki: “Megbízható szállás” “Minőségi panzió”.

Minden egyes ilyen logó egy kijárati ajtó, márpedig egy szállodai oldal célja az értékesítés, a minél több online foglalás megszerzése!

A báránybőrbe bújt farkasok
A báránybőrbe bújt farkasok

A kattintható logó egy báránybőrbe bújt farkas!

  1. A látogató éppen foglalni szeretne nálad, de mivel a szeme előtt ott van egy “Minőségi Kitüntetés“, még rákattint, hogy megnézze, miért is kaptad.
  2. Kattintás után automatikusan átlép a szállásközvetítő oldalára, ahol észrevesz pár kokurenst, kedvezményt, nyereményjátékot, vagy ajándékot az ott foglalók számára.

Eredmény

  1. A látogatód ott foglalja le a szállást Hozzád, ami miatt  jutalékot kell fizetned, pedig ez a látogató direktben foglalt volna az oldaladon!
  2. A látogatód nem csak a Te ajánlatodat látja egy szállásközvetítő cég oldalán, hanem az összes konkurensedét! Ha pedig talál egy vonzóbb ajánlatot, akkor hozzájuk megy. Vagyis így éppen Te voltál az, aki a konkurensedhez “közvetítetted” a foglalást.

Javaslat

  1. Vizsgáld meg újra, melyik kifelé mutató linkek relevánsak a számodra (kapcsolódjanak a szállás, vendéglátás témához), és melyek nem. Ami nem kapcsolódik, azt töröld, miután a linkcsere partnernek jelezted a változást.
  2. A Partnerek részt dugd el az oldalad aljára, hogy minél kevesebb keresgélő találja meg!
  3. Csak és kizárólag olyan logókat, “kitüntetéseket” jeleníts meg, amelyek nem kattinthatóak!
  4. Ha mindenképpen ki kell tenned egy kattintható logót, akkor az “új ablakban” nyíljon meg, vagyis a Te oldalad is maradjon nyitva.
  5. Ha mindenképpen ki kell tenned egy kattintható logót, akkor válaszd a legkisebb méretűt és a honlap aljára dugd el.

Tény: minél kevesebb lehetőséget adsz a látogatóidnak arra, hogy elhagyják az oldaladat, annál több online foglalást szerzel.

Végezetül egy kép egy siófoki villáról, ahol mint látható, a tulajdonos a saját maga ellensége…

Linkcsere
Linkcsere bután

Minden vélemény számít!