Online marketing

Szállásmarketing: hogyan lesz a látogatóból vendég?



Interneten is jelen lévő szállástulajdonosok gyakran kérdezik ezt: miként lesz az online látogatóból megrendelő? Adott egy szép külalakkal rendelkező weblap, de ha nem teljesít megfelelően, akkor máris programozói hibát keresnek benne. Pedig nem csak a külcsín fontos, hanem a navigáció és az online környezet is, ezzel viszont nem sokat foglalkoznak a tulajdonosok.

Szállás online marketing 2013

Mi kell a sok foglalás megszerzéséhez?

  • Felhasználóbarát weboldal,
  • Könnyen kezelhető navigációs eszközök,
  • Bizalomépítés.

Ha a fenti tényezőket már megvannak, akkor jöhet az alábbi eszközök alkalmazása:

  1. Az ajánlat: a nyilvános ajánlatnak önmagában erősnek és tartósnak kell lennie.
  2. Ösztönzés: az árkedvezmény mindenkire csábítóan hat, de csak legeslegutolsó lehetőségként használd fel. Ha lehet, ne árat csökkents, hanem inkább nyújts valamiféle pluszt.
  3. Felhívás a cselekvésre: ez a rész az ajánlat után szokott lenni, ami arra buzdítja a látogatókat, hogy küldjenek foglalást az űrlapokon, vagy érdeklődést küldjenek.

A látogatót terelgetni kell a weboldalad nyitóoldalától abba az irányba, amely céljaid elérésében – szállodáról lévén szó, a szállásfoglalásig – segít. A látogatódat úgy kell navigálni, hogy minden számára fontos információt lásson, de a weboldaladon belül mindig legyen lehetősége kapcsolatot teremteni veled, vagy szállást lefoglalni.

Ha csak a nézelődés lehetőségét adjuk meg a látogatónak, akkor nem szerzünk elég vendéget. A számunkra fontosabb ajánlatokat érdemes kinagyítani, hangsúlyozni, képekkel, színes kiemelésekkel, belső bannerekkel a figyelmet rá terelni. A látogatónak ez fog feltűnni, és arra kattintva fog továbblépni.

Nem szabad hírek tömkelegével teletömni a weboldaladat, mert ez csak megzavarja a látogató figyelmét, mi pedig azt szeretnénk elérni, ha a nekünk fontos részeket kísérné fokozott figyelemmel.

Ha eljutott oda a látogató odáig, hogy szállásfoglalást indítson el, akkor itt ne alkalmazzunk további reklámokat, ugyanis ezek mind arra adnak lehetőséget, hogy a látogató figyelme elterelődjön, és ne fejezze be a szállásfoglalás folyamatát. A túl sok zavaró tényező, reklám arra késztetheti a látogatót, hogy elmeneküljön az oldalról. A profi webáruházaknál meg lehet figyelni, hogy a rendelőlapok (sokszor a termékadatlapok) háttere és környezete teljesen fehér és ingermentes.

A szállásfoglalás könnyítését célzó linkek elhelyezése nem jelenhet gondot, itt gondoljunk az adatvédelemre mutató, segítség, gyakran ismételt kérdések, kapcsolat linkekre.

Sose feledkezzünk meg az elköszönő oldalról sem. A „Köszönjük a foglalást!” felugró ablak a legkevesebb, amit online megtehetünk a leendő vendégeink felé. Ezzel egy időben küldjünk egy visszaigazoló e-mailt is, melyben további plusz információkat adhatunk meg.



Author Image
Rácz-Akácosi Attila
Rácz-Akácosi Attila vagyok, a quartz.hu alapítója. A célom egyszerű: jobb élethez, nagyobb sikerhez segíteni Téged és a vállalkozásodat. ITT érhetsz el segítségért!
Ez is hasznos lesz
Randall Rothengerg (IAB)
Újra hódít az online reklám: 145%-kal nőtt a mobilköltések száma
Közösségi média marketing
501 marketing tipp: 28. A közösségi média helyes marketing stratégiája

Minden vélemény számít!