Online marketing

Szállásmarketing: hogyan lesz a látogatóból vendég?



Interneten is jelen lévő szállástulajdonosok gyakran kérdezik ezt: miként lesz az online látogatóból megrendelő? Adott egy szép külalakkal rendelkező weblap, de ha nem teljesít megfelelően, akkor máris programozói hibát keresnek benne. Pedig nem csak a külcsín fontos, hanem a navigáció és az online környezet is, ezzel viszont nem sokat foglalkoznak a tulajdonosok.

Szállás online marketing 2013

Mi kell a sok foglalás megszerzéséhez?

  • Felhasználóbarát weboldal,
  • Könnyen kezelhető navigációs eszközök,
  • Bizalomépítés.

Ha a fenti tényezőket már megvannak, akkor jöhet az alábbi eszközök alkalmazása:

  1. Az ajánlat: a nyilvános ajánlatnak önmagában erősnek és tartósnak kell lennie.
  2. Ösztönzés: az árkedvezmény mindenkire csábítóan hat, de csak legeslegutolsó lehetőségként használd fel. Ha lehet, ne árat csökkents, hanem inkább nyújts valamiféle pluszt.
  3. Felhívás a cselekvésre: ez a rész az ajánlat után szokott lenni, ami arra buzdítja a látogatókat, hogy küldjenek foglalást az űrlapokon, vagy érdeklődést küldjenek.

A látogatót terelgetni kell a weboldalad nyitóoldalától abba az irányba, amely céljaid elérésében – szállodáról lévén szó, a szállásfoglalásig – segít. A látogatódat úgy kell navigálni, hogy minden számára fontos információt lásson, de a weboldaladon belül mindig legyen lehetősége kapcsolatot teremteni veled, vagy szállást lefoglalni.

Ha csak a nézelődés lehetőségét adjuk meg a látogatónak, akkor nem szerzünk elég vendéget. A számunkra fontosabb ajánlatokat érdemes kinagyítani, hangsúlyozni, képekkel, színes kiemelésekkel, belső bannerekkel a figyelmet rá terelni. A látogatónak ez fog feltűnni, és arra kattintva fog továbblépni.

Nem szabad hírek tömkelegével teletömni a weboldaladat, mert ez csak megzavarja a látogató figyelmét, mi pedig azt szeretnénk elérni, ha a nekünk fontos részeket kísérné fokozott figyelemmel.

Ha eljutott oda a látogató odáig, hogy szállásfoglalást indítson el, akkor itt ne alkalmazzunk további reklámokat, ugyanis ezek mind arra adnak lehetőséget, hogy a látogató figyelme elterelődjön, és ne fejezze be a szállásfoglalás folyamatát. A túl sok zavaró tényező, reklám arra késztetheti a látogatót, hogy elmeneküljön az oldalról. A profi webáruházaknál meg lehet figyelni, hogy a rendelőlapok (sokszor a termékadatlapok) háttere és környezete teljesen fehér és ingermentes.

A szállásfoglalás könnyítését célzó linkek elhelyezése nem jelenhet gondot, itt gondoljunk az adatvédelemre mutató, segítség, gyakran ismételt kérdések, kapcsolat linkekre.

Sose feledkezzünk meg az elköszönő oldalról sem. A „Köszönjük a foglalást!” felugró ablak a legkevesebb, amit online megtehetünk a leendő vendégeink felé. Ezzel egy időben küldjünk egy visszaigazoló e-mailt is, melyben további plusz információkat adhatunk meg.



Author Image
Rácz-Akácosi Attila
Rácz-Akácosi Attila vagyok, a quartz.hu alapítója. A célom egyszerű: jobb élethez, nagyobb sikerhez segíteni Téged és a vállalkozásodat. ITT érhetsz el segítségért!
Ez is hasznos lesz
Egy igazán jó weboldal az üzleti célt is szentesíti.
Milyen egy jó weboldal?
Online vs Offline marketing
Miért jobb ma az online hirdetés?

Minden vélemény számít!