mot2

Így legyen trendi honlapod 2014-ben!

Mi minden lehet divatos? Minden: a frizurád, a ruhád, a cipőd, a táskád, a honlapod. Igen, a honlapod is. 2014-re eljutottunk oda, ahol már a webes felületek is menők lehetnek. A Forbes magazin foglalkozott a témával, megvizsgálták, melyek azon az irányzatok az online világban, amelyek újszerűek és menők, mégis megőrizték a felhasználóbarát mivoltukat.

Senki sem válik maradivá, aki holnap reggelig nem cseréli le a honlapját a 2014-es webdesign trendeknek megfelelően. Ezeket az irányzatokat inkább lehetőségként kell értelmezni, melyek alternatívát kínálnak a honlap arculatának és stílusának megválasztásában. Lássuk, melyek a jellemző csapásvonalak 2014-ben!

Minek túlbonyolítani?

Az egyszerűség és a gyakorlatiasság mindig igen fontos szempont volt a webdesign tekintetében. Némi kezdeti kilengés után elindultunk az egyszerűsítés útján, mára pedig meg is érkeztünk azokhoz a honlapokhoz, melyek szépsége és igényessége nem a túldíszítettségben és az egyedi trükközésben rejlik. Ma már az egyszerűen áttekinthető, könnyen használható, letisztult felület a jogos elvárás.

Az egyszerűséget igény szülte és ez az igény vonatkozik a tartalomra is. A látogatóknak egyszerűen emészthető, sallangmentes, értékes információtartalmakra van szükségük, nem szívesen állnak neki kihámozni a lényeget a dzsungelből. Mindennek köszönhetően a honlapok eredményessége hatékonyan növelhető, mivel a látogató könnyebben és rövidebb úton juthat el céljához. Az pedig a mi célunk is.

Amikor mesél a honlap

A történetbe foglalt honlapok valóban újszerűen hatnak, magyar oldalak között csak ritkán találunk ilyet. Ám némi kutakodás és keresgélés után számos példára bukkanhatunk (pl: onlycoin.com), ahol rendkívül ügyesen, ízlésesen és kreatívan alkalmazzák ezt a módszert.

Az elv lényege, hogy a honlap tartalma egy érdekes és izgalmas történeten keresztül vezeti végig az olvasót, aki végül eljut a céljához. A módszer rendkívül eredményesen alkalmazható, de döntő fontosságú, hogy fenn tudjuk tartani a látogató érdeklődését egészen addig, míg eljut az úgynevezett „call to action” pontig, azaz felvehetné velünk a kapcsolatot, rendelhetne a termékeink közül vagy feliratkozna a hírlevelünkre…

A módszer lényege és buktatója épp a figyelem fenntartásának kényszere. Épp ezért döntő fontosságú lehet, hogy a látogatót mennyi idő alatt győzzük meg, hogy velünk csak jól járhat.

Reszponzív honlapok

A reszponzivitás nem divat, inkább reális elvárás 2014-ben. De mi is ez? A reszponzív webdesign a képernyő méretéhez alkalmazkodó megjelenítést foglalja magába. Azaz a reszponzív módon elkészített honlap felhasználóbarát módon jelenik meg a legkisebb mobilkészülékeken és a legnagyobb asztali monitorokon is.

Mivel egyre több mobilkészülék kerül forgalomba (okostelefon és tablet), ezért az ilyen jellegű honlapkészítés mára alapvető elvárássá magasodott. Az igény pedig egyre csak nő, ugyanis egyre inkább növekszik a mobil eszközről érkező látogatók aránya.

Ráadásul az sem elhanyagolandó tény, hogy a Google kereső egyre nagyobb hangsúlyt fektet a mobil találati listák pontosítására és a honlapok ilyen jellegű értékelésére.

Minden vélemény számít!