Városmarketing kategória bejegyzései

Városmarketing checklista: honlap – kiadvány – videó – PR villámellenőrzés

A Motivátoron sokat foglalkozok városmarketinggel, mivel egy-egy település élhetőségét alapvetően lehet befolyásolni a róla kialakított képpel. Ha döntéshozó vagy, akkor az alábbi listát nyomtasd ki, és szigorú önkritikával jelöld be azokat a pontokat, amiken érdemes lesz fejleszteni a jövőben.

Városmarketing stratégia terv és kivitelezés – hogyan? >>>

Összetett és többlépcsős folyamat a településmarketing teljesítése. Csak akkor lehet eredményes a marketing, ha egy integrált rendszert figyelembe véve visszük véghez, mert csak így tudjuk definiálni, hogy kinek milyen terméket, szolgáltatást adunk el, és hogyan.

Miből áll a városmarketing?

A városmarketingről írtam legutóbb, és most is erről fog szólni a poszt.

Városmarketingnél a várost értjük termék címszó alatt.

A hagyományos értékesítésnél sokkal összetettebb, hiszen az alábbiak mind beletartoznak:

  • az adott helység természeti adottságai,
  • értékei,
  • híres szolgáltatásai,
  • turista vonzó ingatlanok (pl. Festetics Kastély),
  • a rendezvények (pl. Tokaj Hegyalja Fesztivál),
  • az előállított dolgok (pl. porcelánok), és a róluk kialakult imázs,
  • az önkormányzat szolgáltatásai,
  • helyi vállalkozások,
  • és bármilyen tevékenység, ami szorosan kapcsolódik a város nevéhez.

“Már csak azért is összetett dolog a városmarketing, mert nem egy tulajdonos birtokolja az egész várost.”