kiszervezés címkével jelölt bejegyzések

Kiszervezés (outsourcing) – mire figyelj oda?

A céges feladatok egy részét megéri kiszervezni, mivel így jelentős költségeket tudsz megtakarítani. De vigyázz, mert nem mindig jó döntés!

Az olyan feladatoknál:

  • amelyek komoly időráfordítást igényelnek tőled,
  • esetleg nem tudsz velük éppen megbirkózni,
  • vagy speciális tudást igényelnek,

akkor érdemes olyan céget, személyt, szolgáltatót keresned, aki el tudja végezni ezeket helyetted.

Mire jó egy marketing tanácsadó?

Az alábbi részben négy fontos dologról kaphatsz információkat:

  1. Mi a marketing tanácsadó feladata?
  2. Miért lehet jó egy marketing tanácsadó?
  3. Mit tesz egy marketing tanácsadó?
  4. Mi alapján válassz marketing tanácsadót?

1. A marketing tanácsadó és feladatai

Egy vállalkozás, szervezet számára nem is kérdéses, hogy szüksége van-e a marketingre. Hogy ezt miképpen oldja meg a cég, arra nagyon sok lehetősége adódik.

A marketinggel kapcsolatos feladatokat:

  1. tulajdonos végzi el.
  2. A feladat elvégzésére alkalmas beosztottnak adja ki többletmunkaként.
  3. Alkalmazhat teljes munkaidőben egy marketinges szakembert.
  4. Megbízást adhat egy külső marketing tanácsadónak.

A cég méretéből adódhatnak különböző összetettségű marketing feladatok is. Ha a szervezet, vállalkozás kicsi, akkor elterjedt gyakorlat, hogy a cég vezetője szeretné megoldani a marketinges feladatokat, problémákat. Azonban ez az elgondolás nem tarthat sokáig, hiszen, ahogy a cég bővül, terjeszkedik, egyre több vezetői feladat hárul a cég tulajdonosára, így nem tud elég figyelmet fordítani a marketingre.

Blog marketing – avagy hogyan szerezz másfélszer több vevőt?

A vállalkozások nagy része marketing célzattal kezd el blogot írni. Jól teszik, ugyanis a statisztikák alapján a bloggal is rendelkező cégek oldalain magasabb a látogatottság, valamint a B2B és a B2C cégek másfélszer több vevőt, ügyfelet szereznek. Vagyis a blog írás az online marketing stratégiának kulcsfontosságú szereplője.

A blog átformálja a marketinget

A jól megírt cikkek egy szakmai blogon úgy mutatnak be téged, mint valódi szakértőt, és szinte azonnal bizalmat ébresztenek terméked és vállalkozásod iránt. Vagyis a látogatókból vevőket konvertálnak.

Bérkommentelés: hogy lehet ezzel pénzt keresni?

A Travel Channel televíziós csatorna egyik műsorának, az Inside Luxury Travel műsorvezetője Varun Sharma nagyon fél mindenkitől, aki a neten véleményt formál róla. A félelem nem alaptalan, hiszen gyakori, hogy a negatív kritikákat a konkurensek bérkommetelői írják, így ők sem tehetnek mást, mint egy csapat bérkommentelőt hadba állítani, akik pozitívan írogatnak a műsorról.