szállás marketing címkével jelölt bejegyzések

Három szilveszteri tipp a szomszédból!

Lassan megint eltelik egy év, a legtöbben ilyenkor jönnek rá, hogy idén alig jutottak el valahova, pedig igenis megérdemelték volna a pihenést. A baráti körrel mi is tervezgetjük, hogy hova is lenne érdemes menni Szilveszterkor, ami nem sablonos, nem hideg, legyen valami egzotikuma, de nem baj ha nem megy rá a gatyánk is. Programajánlatok helyett inkább inkább egy Európa térképet vettünk elő, és egyszerre tűnt fel mindenkinek: Adria!

Szállásmarketing: hogyan lesz a látogatóból vendég?

Interneten is jelen lévő szállástulajdonosok gyakran kérdezik ezt: miként lesz az online látogatóból megrendelő? Adott egy szép külalakkal rendelkező weblap, de ha nem teljesít megfelelően, akkor máris programozói hibát keresnek benne. Pedig nem csak a külcsín fontos, hanem a navigáció és az online környezet is, ezzel viszont nem sokat foglalkoznak a tulajdonosok.

501 marketing tipp: 30. Tanuld meg a ügyfelek nevét!

Egyszerű marketinges sikertörténet: egy – ma is sok profitot termelő – nyári tábor szervezője a téli láblógatós hónapokban időt szánt arra, hogy a fényképes jelentkezési lapok alapján minden egyes jelentkező nevét, szülővárosát, és kedvenc sportjaikat, időtöltésüket lejegyzetelje, megtanulja.

Szállásmarketing: saját weboldal vagy OTA adatlap?

Sok szállásszolgáltató tényleg vagy-vagy lehetőségként kezeli a címben szereplő kérdést: “Minek oldal? Már fent vagyok a Bookingon, a Szálláshun is, ez elég!” vagy “Megfelel nekem bőven a saját weboldalam, én egy fillér jutalékot sem vagyok hajlandó fizetni azoknak a hiénáknak…”  Pedig, ha komolyabb online jelenlétet szeretnél elérni, akkor a megjelenés szempontjából mind a két megoldás (saját weboldal + OTA (online travel agency)) egyszerre kell, hogy megvalósuljon.

A turisztikai online marketing jövőképe

A Edutus Főiskolán tartott január végi konferencián sajnos nem tudtam részt venni, de kaptam egy rövidebb beszámolót, amit szívesen megosztok most mindenkivel. A konferencián közölt adatok szerint ma Magyarországon minden második ember aktív használója az internetnek, az utazások szervezésére is főleg az online lehetőségeket használják fel.

QR kód marketing: hogyan használjuk egy szállás népszerűsítésére?

A QR-kódról már írtam korábban a mobilbarát weboldalakhoz fűződően: Mobilbarát vállalkozás: a weboldalad is mobilbarát?. Ahhoz, hogy egy QR kód valóban hasznot hozzon egy szálloda számára, érdemes jól látható, forgalmas helyen elhelyezni. Ilyen például a szállás katalógusa, a szálloda liftjének plakátja, vagy éppen a szállodai nyilvános számítógép (internetsarok) közelébe is elhelyezhetjük a kódot. Eme kódok segítségével a vendégek könnyedén ajánlhatják a szállodánkat barátaik és ismerőseik részére. Milyen módon?

Szállásmarketing: 2013 a mobilos előfogalások éve lesz

2013-ban emelkedni fog az olyan vendégek száma, akik előfoglalással, ráadásul mobilon veszik igénybe egy szálláshely szolgáltatásait. De vajon mi ennek az oka? És valóban így fog történni? Ha igen, akkor hol? Csak egy adott régióra korlátozódik majd, vagy szerte a világon ez lesz a jellemző? Lehetséges, hogy csak Magyarországon lesz ez szokás?