webáruház keresőoptimalizálás címkével jelölt bejegyzések

Webáruház konkurenciaelemzés – A konkurencia nem bújhat el!

Gyakorlatilag nem létezik olyan értékesítési terület Magyarországon, amelynek ne kellene szembenéznie bizonyos mértékű konkurenciával. Annak megállapítása, hogy a konkurencia milyen erőt képvisel, illetve melyek a gyenge pontjai, egy átfogó elemzést követel meg.

A webáruházad Google forgalma meglepetést tartogat!

A webáruházak keresőoptimalizálásáról sokat olvashatunk a legkülönfélébb szakmai oldalakon, de a legritkább esetben említik annak valós gyakorlati tulajdonságait. Most lerántjuk a leplet arról az általános tévhitről, miszerint „első vagyok a Google-ban, lehet örülni”.

Légy sikeres online kereskedő!

Az online kereskedelem felfelé ívelő pályán mozog, a vásárlók egyre nagyobb bizalommal vannak iránta, évről évre egyre többet költenek online boltokban. Ez a folyamat azt is magával hozza, hogy egyre több webáruház nyílik és egyre több internetes bolt kínálja ugyanazokat a termékeket. A konkurencia harc fokozódik.

Webshop SEO: hogyan optimalizáld jobban a főoldaladat?

Internetes áruház keresőoptimalizálása esetén a főoldaladon szereplő kulcsszavak esetében érdemes speciális szavakat, kifejezéseket is betenned a kulcsszó listába. 

Mik ezek a speciális szavak?

  1. Amelyek legalapvetőbb kategóriánk (terméktípusok, szolgáltatástípusok) nyomán alakulnak ki,
  2. Amelyek egy-egy kiemelt termékedhez (mit szeretnél leginkább eladni?) fűződnek,
  3. Amelyek érzékeltetik webáruházad tevékenységét (piaci szektor, típus),
  4. Amelyek cégnevedhez (brand nevedhez) kapcsolhatók.

Mit takar pontosan a fenti négy pont?

1. Itt egyértelműen azokat a kategóriákat kell érteni, melyek a webáruházad számára a legfontosabbak. Ha például fűnyírókat értékesítő webáruházat üzemeltetsz, akkor érdemes a legfontosabb kategóriádra optimalizálni a főoldalt, ami lehet például a “benzines fűnyíró”, esetleg “fűnyíró traktor” kifejezés.

Keresőoptimalizálás – milyen legyen egy termékoldal URL-je?

Internetes áruházaknál a termékoldalak URL címeivel kapcsolatban is azokra a szempontokra kell figyelni, amikre a teljes webáruház esetében: a termékoldalak URL-jeinél fontos, hogy keresőbarát, beszédes felépítéssel rendelkezzenek, hiszen csak így lehet azt elérni, hogy a felhasználók és a keresőrobotok is könnyen értelmezhessék a webcímet és hogy mi is található az adott URL alatt.

Keresőoptimalizálás: termékek leírása – erre figyelj oda!

Webshop SEO: annak érdekében, hogy a termékoldaladat a legtöbb kulcsszóra tud optimalizálni, a legegyszerűbb megoldás az, ha bőséges leírást készítesz a termékedről, hiszen a leírásban annyi féle kulcsszót tudsz alkalmazni, amennyit szükséges, anélkül, hogy a termékoldal tartalmának olvashatóságát rontanád.

Webáruház marketing esettanulmány – hogyan jussunk egyről a kettőre?

„Olcsó húsnak híg a leve!”: az alább esettanulmány egy olyan kivétel, ami a szabályt erősítheti, ugyanis méregdrága húsnak is lehet híg a leve kellően körültekintő tervezés, odafigyelés és megvalósítás nélkül.

Rich snippet: legyen vonzó a termékeid megjelenése a Google-ben!

Webáruház keresőoptimalizálás esetén vitán felül áll, hogy az elsődleges célod a termékoldalak esetében a vásárlásra való ösztönzés, melyet a meggyőzésen keresztül kell elérned. Ezt a meggyőző erőt kell tükröznie a Google találati listájában való megjelenésednek is, amikor a keresőoptimalizálást végzed el.

Keresőoptimalizálás – hogyan kell a képeket optimalizálni?

A képek jelentőségéről már sokszor esett szó a Motivátoron, de SEO szempontból sajnos a képekkel van egy alapvető probléma: a Google ma még nem tudja felismerni a képek tartalmát.

Mivel a forráskód alapján sem lehet meghatározni egy-egy kép mondanivalóját, így a képeknek akkor van SEO-ban jelentősége, ha az a keresőrobotok számára is maximálisan értelmezhetővé tesszük őket.