Az élet áldozata vagy, vagy felfedezője. Te döntöd el.

Érzelmileg intelligens sikeremberek – 9 szokás, amit elkerülnek!

A minőségi élethez nem csak “agyi” intelligenciára van szükség, hanem magas fokú érzelmi intelligenciára is.

A kifinomult érzelmi képességgel rendelkezőknek sokkal nagyobb az esélyük a sikerre és a bőséges életre, egyszerűen azért, mert elsajátították azokat a lelki  szokásokat, melyek által a teljesítőképességük minden körülmények között a sokszorosa másokénak.

Mire való az EQ, vagyis az érzelmi intelligencia?

Az EQ-t talán egy listával lehet a legjobban szemléltetni, ide tartozik: a kudarcokat elsöprő, rendíthetetlen kitartás; az indulatok kordában tartása; a vágyak beteljesítésének késleltetése; önmagunk ösztönzése; remény; együttérzés; a hangulatváltozások egyensúlyban tartása; az önismeret; vagy az egészséges ambíció is.

A magas EQ-val rendelkező emberek jól bánnak más emberekkel, és nem csak a saját lelkiállapotukban igazodnak el, hanem a többi emberében is. Ha megnézed a világ országainak, vagy épen top vállalatainak, cégeinek vezetői, ők is sokkal inkább az EQ-val varázsolják el az embereket, mint az IQ-val.

Ez az, amit karizmának is nevezhetünk.

Az élet áldozata vagy, vagy felfedezője. Te döntöd el.

A magas EQ az életben való sikerekhez fontosabb, mint a magas IQ, gondolj bele, hány zseniális koponya dolgozik náluk sokkal kevésbé intelligens főnökök alatt… Önmagában az IQ a sikerek 20%-áért fele csak, a siker többi részét más tényezők teszik ki.

A magas EQ-val rendelkező emberek viszont képesek arra, hogy felismerjék és kézben tartsák saját érzelmeiket, ezzel hatékonyan uralják mások érzelmeit is, és példátlan előnyre tesznek szert az élet minden területén.

A fejlett  érzelmi képességű emberek nagyobb eséllyel szereznek jó állást, és teremtenek boldog életet, hiszen megtanulták azt, hogy miként is tudják a teljesítőképességüket növelni.

Érzelmileg intelligens sikeremberek – 9 szokás, amit elkerülnek!

  1. Soha nem másokat, vagy helyzeteket bírálnak. Nem mondják azt, hogy “Ez katasztrófálisan lassú!” Helyette a “Már alig várom, hogy elkészüljön!” mentalitás jellemzi őket. Nem azt mondják, hogy “Te nagyon bután viselkedtél!”, hanem azt, hogy “Csalódtam, szomorú vagyok”.
  2. Nem hárítják át a saját érzelmeiket másokra. Pl. “Olyan idegesítő vagy, hogy az ember falra mászik tőled!” helyett az “Ideges vagyok”-ot használják.
  3. Nem hagyják figyelmen kívül az érzéseket sem döntéshozatalkor. Pl. “Hogyan fogom érzeni magamat, ha ezt nem fogom megtenni?”.
  4. Nem hagyják figyelmen kívül mások érzéseit sem döntéshozatalkor. Pl. “Hogyan fogod érzeni magadat, ha ezt nem fogom megtenni?”.
  5. Nem válnak az emésztő düh rabjaivá, hanem változtatásra sarkalló pozitív érzésére cserélik le azt. A harag és a düh ugyanis helyesen kezelve pozitív motiváló erővé változik.
  6. Nem mutatnak közömbösséget mások érzései iránt. Empatikusak, megértők, és elfogadók mások érzéseivel szemben.
  7. Nem törődnek bele a rossz érzésekbe. Negatív érzések esetén azt kérdezik maguktól: 1. “Mit érzek most pontosan?” 2. “Mit szeretnék ehelyett érezni?” 3. “Met kell tennem azért, hogy így is érezzem magamat?”. Másokkal szemben is ezt alkalmazzák: 1. “Hogyan érzed magadat most?” 2. “Mit tehetek azért, hogy jobban érezd magadat?”.
  8. Nem elutasítóak, nem kritizálók, nem ellenőrizgetők, és nem oktatnak ki másokat. Mivel tudják, hogy milyen érzés ezekkel szembesülni, így elkerülik, hogy másokkal szemben így nyilvánuljanak meg.
  9. Nem tűrik meg azok társaságát, akik nem tisztelik az érzéseiket, vagy csökkentik mások önbecsülését. A magas EQ-val rendelkező emberek más, magas EQ-val rendelkező emberek társaságát keresik inkább.

Sok sikert a pozitív változáshoz!

Ha pedig tetszett a poszt, oszd meg a többiekkel is – nyomj egy lájkot!

Minden vélemény számít!