Keresőoptimalizálás

Keresőoptimalizálás – előzd meg versenytársaidat!

Ha szeretnél egy mindenre kiterjedő, a 2016-os SEO trendeknek megfelelő weboldal elemzést:

  • konkrét, részletes hibalistával,
  • a megoldásukhoz szükséges naprakész Google ajánlásokkal,
  • a hibákat, hiányosságokat helyre tévő kódrészletekkel,
  • a látogatók viselkedését érhetően bemutató fontos staisztikákkal,
  • a piacodra vonatkozó kitörési lehetőségekkel,
  • linkprofil elemzéssel, az erősségek és a gyengeségek megmutatásával,
  • a konverzió növelésére vonatkozó ajánlásokkal, mert mára ez is a keresőoptimalizálás részévé vált,

akkor úgy gondolom, jó kezekben leszel nálunk, írj bátran!

A keresőoptimalizálás, vagyis eredeti nevén SEO, azaz Search Engine Optimization célja, hogy a keresőbarát módon optimalizált weboldalad minél előrébb kerüljön azokra a kulcsszavakra a Google találati listáján, amelyekkel profitálhatsz.

Az internet fejlődésével a különböző marketing technikák mellett az interneten való keresés óriási fejlődésen ment keresztül. 1994-ben jelent meg a webes keresési lehetőség, azóta sokat változtak a keresési szokások és a keresőmotorok is. Az interneten való keresés – a legtöbb állítással szemben – persze nem a Google érdeme.

Az internetes keresés része a célcsoportod mindennapjainak, és meghatározza mind az ő jövőjüket, mind a Te jövődet is.

Az internetes láthatóságod nélkülözhetetlen!

Internetes keresésre nem csak a Googlet lehet használni, hanem más keresőket is meg lehet találni (Yahoo, Bing, DuckDuckGo). Ezeket együtt, naponta sok milliárdan használják, elsősorban információk után kutatva, illetve a vásárlási döntések előkészítésére.

A weboldalakat főleg értékesítési céllal alakítják ki a tulajdonosok (akárcsak Te), ezért nagyon fontos, hogy könnyen megtalálhassák azt az olyan látogatók, akik:

  • vásárlási (lásd. webáruházak),
  • rendelési (lásd. szolgáltatások),
  • foglalási (pl. szállodák),
  • vagy egyéb pénzköltési hajlandóságot mutatnak Feléd.

Ennek a célnak az eléréséhez több eszköz is a rendelkezésedre áll.

Az első ilyen eszköz, a keresőoptimalizálás.

Keresőmarketing vagy keresőoptimalizálás? (Nem mindegy!)

keresőmarketing, angolul Search Engine Marketing (röviden SEM)  lényege, hogy fizetett hirdetések segítségével szerzel forgalmat: gyakorlatilag reklámyheleket veszel a Google-től. Amíg fizetsz, addig megjelensz.

A keresőoptimalizálás ezzel ellentétében a természetes találati listát jelenti, vagyis nem fizetsz a Google-nek azért, hogy megjelenhess a célcsoportod kereséseire. Ha nem fizetsz nekik, akkor is kapsz forgalmat.

Vonzó, egyértelmű megjelenés

Tehát:

  1. a keresőmarketing a találati listában való fizetős megjelenésedet segíti,
  2. a keresőoptimalizálás pedig a találati listában való minél jobb természetes helyezésedet támogatja.

A jó helyezés elérése nem mindig egyszerű feladat.

A keresőoptimalizálás tapasztalati tudományág. Mivel a Google villámgyorsan változik, ezért a SEO alkalmazását sem lehet könyvekből megtanulni: nagyon sok tapasztalatot és hozzáértést kíván az alkalmazása. Ez az eszköz, módszer, valójűban pedig empirikus tudomány egyidős a keresők megjelenésével, így történelme szintén az 1990-es évekre nyúlik vissza.

Miért a Google-re optimalizálunk Magyarországon?

A weboldalak számának robbanásszerű növekedése (biztos feltűnt, hogy a konkurenseid is gombamód szaprodnak), valamint az internetezési szokások folytonos változása arra készteti a keresőmotorokat (Gogole, Bing, Yahoo), hogy bonyolult keresési algoritmusokat alkalmazzanak, melyek alapján a legjobb találatokat kaphassa meg az internetező.

Az algoritmusok tekintetében a hazai piacon (a maga aprócsak lakosságával) egyetlen olyan kereső van, ami a nyelvi sajátosságokat és a szemantikát a helyén képes kezelni,  ez pedig a Google kereső.

Az USA-ban – ahol szinte mindig mindent mérnek – már évekkel korábban láthatóvá vált, hogy a Google keresője uralja a piacot. Bár a Yahoo nagy keresőnek számít Amerikában, de mégis messze elmarad a Google-tól. A Microsoft keresőjéről – a Bing-ről – szinte beszélni sem érdemes kisebb nyelvek sestében…

Magyar viszonylatban a Google keresője abszolúte győztes.

Nem egy hazai felmérés adata bizonyítja, hogy a magyar internetezők 97 százaléka a Google keresőjét használja. Ennek fényében azt is kijelenthetjük, hogy

a weboldalad/webáruházad keresőoptimalizálása egyenlő a Google-ra való optimalizálással.

Keresőoptimalizálás – a siker rajtad is múlik!

A keresőoptimalizálás módszertana naponta változik: ami tegnap még működő eljárás volt, ma már lehet hasztalan, holnap pedig büntetendő. A Google algoritmusa évente több száz alkalommal változik kisebb mértékben, emellett több radikális, találati lista változást hozó algoritmus is életbe lép. Mindezek követése és lereagálása, de legfőképpen a negatív következmények megelőzése komoly feladat a szakma számára is.

A SEO egy verseny közted és a konkurenseid között.

Egy gyakorlott keresőoptimalizáló cég (mint amilyenek mi is vagyunk) ismeri az algoritmus meghatározó részeit.

A Google féltve őrzi a pontos rengsorolási szempontjait (hiszen emiatt egyeduralkodóan jó a találati listája), de nagyjából 400 különböző tapasztalati tényező felsorolásával elég pontosan leírható a működése.

Ezek a tényezők különböző jelentőséggel bírnak és rengeteg összefüggés létezik az adott tényező között.

Keresőoptimalizálás: alapvető elemzési tanácsok Neked

keresőoptimalizálás

A weboldalad szép megjelenésésénél több kell az átütő sikerhez:  A hatékonyság nem csupán a szépségről, hanem a

  • webergonómiáról,
  • áttekinthetőségről,
  • könnyed olvashatóságról,
  • gyorsaságról,
  • és a célcsoportod látogatói élményéről is szól.

Ellenőrizheted például a weboldalad betöltődési idejét és a böngészés dinamikáját. Lassúnak találod?

Persze, mert a túl sok nagyméretű képi, galéria, slider (“szlájder”) lassítja és kényelmetlenné teszi a lényegi információk megtalálását, így a célcsoportod inkább ahhoz a konkurensedhez megy, ahol sallangmentesen, gyorsan tudja megkapni amit szeretne.

Külön szót érdemelnek a még ma is divatos flash weboldalak, melyek a tényleges információ közlés helyett a csillogó-villogó, röpködő animációkra helyezik a hangsúlyt. Ezek pont ezért igencsak rosszul teljesítenek profittermelés szempontjából.

Górcső alá veheti a tartalmaidat, hogy azok megfelelő minőségűek és egyediek-e.

Érdemes ellenőrizni a helyesírást és a gépelési hibákat: a hibáktól hemzsegő szövegek a Google megítélése szerint is gyengébb minőségűek, illetve a cég megbízhatóságára és igényességére is rossz fényt vet.

A szövegrészek eredetiségének vizsgálata egyszerűen történik, csupán találomra kiválasztott mondatrészeket másolj be a Google keresőmezőjébe. Amennyiben más weboldalakról „vetted kölcsön” a tartalmaidat, nem is várhatod el a keresőoptimalizálás sikerességét és a jó Google helyezéseket…

Tudod hányan látogatják az oldalad, és merre kattintgatnak rajta?

A Google Analytics ehhez rengeteg hasznos információval szolgál. A segítségével láthatod, hogy

  • hány látogatód van,
  • milyen arányban jönnek például az organikus találati listákról,
  • meddig böngésznek egy egy menüpontot,
  • hány aloldalt tekintenek meg,
  • hány százalékuk fordul vissza bármiféle interakció nélkül,
  • melyek a legeredményesebb rákdmutató hivatkozások,
  • földrajzilag honnan érkeznek
  • és így tovább.

Érdemes tehát cégvezetőként hozzáférést kérned (h amg nem tetted meg) az Analytics statisztikáidhoz, így mindig valós képet kapsz a weboldalad forgalmát illetően.

Eredmények és garancia?

A keresőoptimalizálással hosszú távú befektetés.

Találhatsz arra példát, hogy egy egyszerű felépítésű honlap rövid idő alatt éri el a sikereit az optimalizálást követően, de a legtöbb esetben nem ez a jellemző. Egy új weboldalnak ahhoz, hogy a Google találati listájának a legelején jelenjen meg, rengeteg munka és még több idő szükséges.

Ez nyilván függ az adott kulcsszótól/kifejezéstől/témától, de nagyban függ az weboldal/aloldalak kialakításától, felépítésétől is. Azzal mindenesetre számolnod kell, hogy a találati lista első helyezéseként való megjelenésre nem elég 1-2 nap.

Sőt, mivel a konkurenseid is próbálnak jó helyezéseket szerezni, azt is figyelembe kell venned, hogy attól, hogy valaki az első helyen szerepel, még nem jelenti azt, hogy ott is marad.

A helyezések mindig változnak, ezért a keresőoptimalizálás a weboldal megszületése után állandó, hosszú távú, folyamatos tevékenység.

Miért kell az első helyre törekedned a találati listán?

Nm csak azt lehet tudni, hogy melyik keresőmotort preferálják a felhasználók leginkább, hanem azt is, hogy milyen arányban kattintanak a találati lista helyezettjeire.

Ezekből a kattintási adatokból világosan látszik, hogy a keresgélők közül alig vannak olyanok, akik továbblépnek az első találati lista oldalról a második/harmadik találati oldalra.

A többség az első oldalon megjelent találatok közül válogat, és ha nem találta meg a számára keresett információt, akkor inkább új keresést indít, kissé változtatva a keresési kifejezésen.

A találati lista első oldalának használata sem egyöntetű, tutatások bizonyították, hogy az első oldalon megjelenő tíz találat közül csak az első három találat az, ami számít a felhasználók kétharmadának.

Az első három helyezett közül is az első találati eredmény az, amire a kétharmad nagy része rákattint. Ezek az adatok nagyon sokat számítanak, főleg ha a weboldalad jelenti a fő bevételeket.

A gyakorlati tapasztalatok alapján közel sem mindegy az, hogy száz felhasználóból, aki keresést indít 42 vagy 12 leendő vásárló érkezik az oldaladra!

Sőt, ha nem száz, hanem több ezer felhasználóról beszélünk összehasonlítva az első vagy a tizedik helyezést, akkor sokmilliós bevételi különbségek vannak.

Azt is bátran ki merem jelenteni, hogy aki a fő területére nem az első oldalon szerepel a találati listában, az ne reménykedjen nagy látogatói számban.

A SEO nagy előnye a költséghatékonyság és egyenlőség

Akár kis céged van, akár nagy, ugyanannyi esélyed van az első helyezés megszerzésére. A SEO módszerek és technikák számára elérhetőek, alkalmazhatóak.

Az internetes vevőszerzésben, kereskedelemben a keresőoptimalizálás feladata, hogy nagyon sok „jó minőségű” (pénzt költő) látogatót vonzzon a honlapodra.

Vigyázat: a sok látogató nem feltétlenül jelent sok vásárlót is! Az, hogy minél több vásárlód legyen, fontos, hogy az oldalad megfelelő tartalommal legyen ellátva, és valóban azokat a látogatókat érd el, akik azt keresik az interneten, amit Te kínálsz.

Az értékes tartalom megjelenítése a weboldaladon nem csak a felhasználók, hanem a keresőmotorok számára is kiemelten fontos.

Bár csak maga a tartalom nem jelent teljes megoldást a keresőoptimalizálás szempontjából, de remek kiindulási alap.

Mi alapján rangsorol a Google?

Az alábbi (koránt sem teljes) lista jól fogja mutatni, hogy miért érdemes inkább SEO szakértőt megbíznod a weboldalad optimalizálásával.

Fontos kitétel, hogy amikor lentebb kulcsszóról van szó, akkor a Google “Kolibri” nevű algoritmusa miatt nem egy egyszerű kulcsszóra kell gondolni, hanem a fő kulcsszavadhoz kapcsolódó szinonimákról, releváns kifejezésekről, körbeírásokról.

  1. Kulcsszó használata a bejegyzéseid címében (title)
  2. Kulcsszó elhelyezkedése a bejegyzéseid címében (elpl van, hátul van)
  3. Kulcsszó használata, elhelyezkedése magában a weboldalad nevében
  4. Kulcsszó használata a bejegyzéseid címében és alcímeiben (H1-H6)
  5. A bejegyzésed címében/alcímeiben lévő szavak sorrendje,
  6. Az oldaladon lévő kifelé/befelé mutató linkek szövegezése,
  7. Kulcsszavak használata az aloldalaid/bejegyzéseid/kategóriáid URL-jében,
  8. Kulcsszavak használata a képek nevében/leírásában,
  9. Kulcsszavak kiemelésének módja (vastagdőlt, aláhúzott),
  10. Kulcsszavak szereplése különböző felsorolásokban (egyszerű lista, számozott lista),
  11. Kulcsszavak használata a meta description-ben,
  12. Kulcsszavak elhelyezkedése a meta description-ben,
  13. Kulcsszavak címkeként való használata az oldalon,
  14. A tartalom egyedisége,
  15. A tartalom frissessége, aktualitása,
  16. Hirdetések elhelyezkedése az oldalon (zsúfoltság, layout),
  17. Minőségi, releváns témájú oldalakra mutató linkjeid,
  18. Linkek elhelyezkedése a tartalmakban,
  19. A weboldaladra mutató linkek száma,
  20. A weboldaladra linkelő külnböző webhelyek száma (egy webhely többször is linkelhet),
  21. A weboldaladra linkelő webhelyek minősége,
  22. A weboldaladra linkelő webhelyek relevanciája, témája,
  23. A weboldaladra mutató linkek nofollow/dofollow aránya
  24. A weboldaladra mutató nem kattintható forrásmegjelölések száma,
  25. A weboldaladra mutató sitewide linkek száma,
  26. A weboldaladra mutató linkek típusa (szöveges link, kép link, átirányítás),
  27. A weboldaladra linkelő weboldalak IP-címeinek változatozatossága,
  28. A weboldaladon lévő tartalom tagolása,
  29. A weboldalad domainjének kora,
  30. A weboldaladon töltött látogatói idő,
  31. A tartalmaid minősége (pl. megosztások száma, tartalom népszerűsége),
  32. A tartalmaidra érkező interakciók (pl. kommentek) száma, gyakorisága,
  33. A domained korábbi tartalma,
  34. Többnyelvű oldalak esetében a nyelvek használata…
  35. … és akkor most gondolj bele, hogy ilyenből van még legalább 10-sze ennyi szempont …

… azaz összes rangsorolási faktor körülbelül 10%-át nézted át most.

Weboldal elemzés

Ha szeretnél egy mindenre kiterjedő, a 2016-os SEO trendeknek megfelelő weboldal elemzést:

  • konkrét, részletes hibalistával,
  • a megoldásukhoz szükséges Google ajánlásokkal,
  • a hibákat, hiányosságokat helyre tévő kódrészletekkel,
  • a látogatók viselkedését érhetően bemutató staisztikákkal,
  • a piacodra vonatkozó kitörési lehetőségekkel,
  • linkprofil elemzéssel, az erősségek és a gyengeségek megmutatásával,

akkor úgy gondolom, jó kezekben leszel nálunk, írj bátran.

Rácz-Akácosi Attila vagyok, a nemzetközileg is elismert SEOceros.com online elemzőeszköz megálmodója és alapítója.

Írd le pár sorban, hogy mit szeretnél, hamarabb válaszolunk, mint gondolnád!

FRISSÍTÉS: jelenleg nem tudunk új projekteket vállalni. Megértésed köszönöm!

****

Neved (Te már tudod az én nevem)

Email címed (erre fogok válaszolni)

Amire szükséged van:

Pipáld be kérlek küldés előtt: