9 dolog, amit a Kickstarter kampányunk első hetében tanultam

9 dolog, amit a Kickstarter kampányunk első hetében tanultam (és amit 1 héttel előtte jó lett volna tudni)

9 dolog, amit a Kickstarter kampányunk első hetében tanultam (és amit 1 héttel előtte jó lett volna tudni):

1. Redukáld minimumra a céljaidat, célozd a lehetséges leges-legkisebb célösszeget (és oszd el hárommal), minden egyebet tegyél stretch-goalba. (egy 5%-on álló projektet sokkal kevésbé támogatnak mint egy 145%-on állót, minél hamarabb léped át a 100-at annál kevesebb befizetőt vesztesz)

2. A Kickstarter belső látogatottsága nem létezik. Ha nem vagy staff-pick, nem jön backered a KSről. (Staff pick 99% eséllyel nem leszel)

3. A média nem működik. Az újságírók idegbajt kapnak, ha meglátják hogy “Kickstarter”. Ha nincs olyan sztorid, ami egyébként is eladható újságnak (teszteld KS előtt), a KS kampány miatt nem fognak írni rólad.

4. Napi 3-5 levelet fogsz kapni PR ügynökségektől csodás ígéretekkel. Felejtsd el.

9 dolog, amit a Kickstarter kampányunk első hetében tanultam

5. A PR ügynökségek kamuznak. Illetve nem: megcsinálják amit ígérnek, de ez nem fog neked segíteni. 10-20-70ezer média-címre kiküldenek egy cikket amit megírnak – lesz belőle egy kézen megszámlálható megjelenés, harmadosztályú blogokban – látogató kb. 0. Meg küldenek neked részleteket egy “How to Kickstart” jellegű FAQ-ból.

6. Működik a cross-promotion – alacsony támogatottságú kampányokkal, limitáltan. De keresd őket, reklámozzátok egymást.

7. A Kickstarter-álom nem létezik: attól hogy elindítod a kampányt, semmi sem fog történni. Csak ha enélkül is sikerre tudod vinni a terméketed -> akkor lehet sikeres a KS is.

8. A sokszoros túlfinanszírozott csodakampányok sok hónapos előkészület és betonszilárd, több év alatt felépített ragaszkodó felhasználóbázis eredményei – nem a Kickstarteré. Javarészt olyan emberek csinálják ezeket akik 5-10 KS kampányt megjárt veteránok, nagyon komoly szakmai és pénzügyi háttérrel.

9. Összességében: ne indíts kampányt, ha nincs egy előzetesen alaposan felmért közösséged, akik tökéletesen bizonyosan hajlandóak legalább az 50-60%-át a célnak összedobni. (vagy ha nem tudod megvenni “kilóra” a kampányt – ami jóval többe kerül mint amit keresel rajta)

Forrás:

Murányi Pál

https://www.facebook.com/groups/startupvallalkozok/

Minden vélemény számít!