Céges kintlévőségek hatékony megelőzése - így csináld!

Céges kintlévőség hatékony megelőzése – így csináld!

Voltál már olyan helyzetben, hogy sok pénzed állt valaki másnál, neked pedig kiadásaid lettek volna? Vagy épp a pénzedet szeretted volna kamatoztatni, de nem tudtad, mert ügyfeleid, partnereid még nem fizették ki tartozásaikat?

Gondolkodj előre és ne habozz cselekedni, mert a kintlévőségek hátráltatnak az optimális fejlődésben. Mit tehetsz?

1. Ne adj akárkinek átutalásos számlát!

Ha új megrendelővel dolgozol együtt, még nem tudhatod, hogy fizetőképes céggel, partnerrel vagy ügyféllel állsz-e szemben. A projekt, munka átadását tedd függővé a munkadíj készpénzes, azonnali rendezésétől.

A másik lehetőség átutalás esetén, ha a munkadíj 50%-át előre elkéred, természetesen szerződésbe lefektetve a munka összes fontos momentumát (előleg, teljesítés, stb.).

(Mindent írj le mindig, a halvány ceruza többet ér, mint ezer hangosan kimondott szó)

2. Erre figyelj, ha mégis átutalásos számlával dolgozol

Új ügyfélnél érdemes előre utalással értékesíteni, vagy ha folyamatos munkák miatt nem vagy biztos a kifizetések határidejének betartásában, részletekben számlázd ki az addig átadott termékeket, használt szolgáltatásokat.

Ha valamely részletnél elmaradást veszel észre, tartsd vissza a következő teljesítést a tartozás rendezéséig!

3. Pontos adminisztrációval kövesd nyomon a beérkezett pénzeket és elmaradásokat!

Minden kiállított számlát vezess fel adminisztrációs felületre is, ahol könnyen nyomon tudod követni, mely befizetések aktuálisak, melyek határideje járt le. Erre kapható külön szoftver is akár, ami képes jelezni az elmaradásokat és nem kell bogarászni a dátumok között egy excel táblában.

Ez azért fontos, mert egy elfelejtett elmaradást a tartozó fél sem biztos, hogy emlegetni fog. Heteket vagy hónapokat is állhat a pénzed és nem is tudsz róla.

4. Időben szólj rá a partnerre, ha tartozása van!

Az első figyelmeztetés mindenképpen legyen udvarias, a jó viszony megtartása fontos, nem érdemes egy elmaradás miatt ügyfelet veszíteni. A legjobb, ha telefonon vagy e-mailben szólsz először.

Ha a következő, megígért határidőre sem sikerül fizetnie, már küldhetsz felszólítást. Még most is érdemes nem hivatalos felszólítást küldeni, elég lehet, ha a tárgyban a „fizetési felszólítás” szerepel.

Ha a partner 30 vagy 60 napos késés után sem rendezi tartozását, érdemes ügyvédhez vagy kintlévőség-kezelő céghez fordulni.

Légy okos, légy óvatos, légy előrelátó!

Minden vélemény számít!