Egyéni vállalkozás szüneteltetése - hogyan?

Egyéni vállalkozás szüneteltetése – hogyan?

2010. január elsejétől van lehetőség arra, hogy ha az egyéni vállalkozás, mint vállalkozási forma nem hozta meg a várt eredményeket, akkor a vállalkozó a vállalkozási tevékenységét szüneteltesse.

A vállalkozás szüneteltetése lehetőséget biztosít arra a vállalkozónak, hogy anyagi gondjait megoldhassa, vagy az egészségügyi problémáit kezelni tudja, vagy bármilyen olyan problémájának megoldására időt kaphasson, ami a vállalkozás folytatását teszi lehetővé (vagy akár csak lazítson, pihenjen kicsit).

A szüneteltetés jelzés arra, hogy a vállalkozó tevékenységét valamikor folytatni kívánja, csak időre van szüksége.

A vállalkozás szüneteltetésének idejére szigorú szabályok vonatkoznak.

  • Minimum egy hónap, maximum öt évig lehet szüneteltetni egy vállalkozói tevékenységet.
  • A szüneteltetést csak a vállalkozó és csak elektronikus úton – ügyfélkapun – keresztül jelentheti be.
  • A szüneteltetés bejelentését követő másnap történik meg a vállalkozói tevékenység szüneteltetése
  • A fizetési kötelezettségeit a szüneteltetés ideje alatt is maradéktalanul teljesíti.
  • A kiváltott vállalkozói igazolványt a vállalkozás székhelye szerinti illetékes okmányirodában le kell adnia a vállalkozónak.
  • A szüneteltetés ideje alatt, ha a vállalkozó főállású vállalkozó, akkor az egészségbiztosítása nem biztosított. Ilyen esetben be kell nyújtani az egészségügyi ellátással kapcsolatos változást bejelentő lapot a helyi NAV-hoz, és havi 6390 forintot fizetni kell.
  • Ha van vállalkozói bankszámla, akkor a szüneteltetést ott is be kell jelenteni, de megszüntetni nem kötelező.
  • A vállalkozás szüneteltetése alatt vállalkozói tevékenységet nem folytathat, számlát nem állíthat ki, költséget nem számolhat el. Amennyiben mégis számlát állít ki az a vállalkozás, amelyik szünetel, akkor a szüneteltetés semmisnek minősül, és a bejelentés és a számla kiállítása közötti időszakra az összes járulékot, adót meg kell fizetnie.

Minden vélemény számít!