cegalapitas

7 hasznos tipp cégalapításhoz

Cégalapításon gondolkozol, de még nincs gyakorlatod? Íme néhány tipp, hogy jól csináld:

1. Válassz megfelelő cégformát!

Felelősség és megítélés tekintetében hatalmas eltérések vannak a vállalkozási formák között. Ne válassz egyedül, konzultálj egy könyvelővel és ismerd meg részletesen a különböző formákra vonatkozó jogszabályi előírásokat, lehetőségeket.

2. Ügyvéd vagy cégalapításra szakosodott vállalkozás megbízása

A cégalapítást rábízhatod egy olyan vállalkozásra, akik erre szakosodtak. Ők általában az egész procedúrát vállalják, de nagyon fontos az elején tisztázni, mit is fognak csinálni, mi van benne az elkért árban. Általában székhelyszolgáltatóval együtt dolgoznak, de a székhely kiválasztása egy külön pont, nem mindegy hol vagy bejegyezve.

Az ügyvéd és könyvelő segítségével történő alapításnál több feladat hárul rád, de érdemes ezt az utat választani, ha némi tapasztalatra tennél szert.

3. Egyszerűsített elektronikus cégeljárás

Lehetőség van arra is, hogy még a cégalapító irodáknál is gyorsabban intézd el a céged megalapítását. Létezik egy olyan elektronikus eljárás, mely alkalmas cégalapításra és bármi más céggel kapcsolatos ügyintézésre. Néhány hivatalos iratra van csak szükség, mindenben segítséget nyújtanak az erre szakosodott irodák honlapjain, elérhetőségein.

4. Megfelelő székhely

Ha nem akarsz irodát bérelni, mert felesleges, akkor van lehetőség székhelyszolgáltatóhoz bejelentkezni. Szolgáltatásaik és áruk igen változó és megítélésük az adóhatóságnál elég kellemetlen. Ha van mód rá, akkor ne ilyen helyen legyél bejegyezve, mert ha mégis, akkor nagy valószínűséggel számítanod kell az adóhatóság kiemelt figyelmére. Jellemzővé vált, hogy a kamu cégek, az adót nem igazán fizető vállalkozások, amik gomba módra szaporodnak, székhelyszolgáltatókhoz jegyzik be magukat. Szerencsére a lakhelyedre is tökéletes lehet székhelynek.

5. Találj jó könyvelőt!

Egy jó könyvelő aranyat ér, egy rossz pedig akarata ellenére is kitolhat veled. A jó könyvelő szerződéssel dolgozik, ad számlát, felelősséget, titoktartást vállal és képviseli a céget. Az is árulkodó, ha a feltett kérdésekre részletes, személyre szabott választ tud adni.

Mindenképpen beszéld át részletesen, mit vállal és mi van benne a fizetendő árban, ezeket rögzítsétek a szerződésben!

6. Pénztárgép

Ha olyan vállalkozásba kezdesz, amiben közvetlen értékesítés folyik, és online pénztárgépet fogsz használni, nagyon fontos, hogy időben add le a megrendelést. Változó, hogy milyen hamar juthatsz pénztárgéphez, de még most is az a helyzet, hogy nincs raktáron elég, így akár 2-3 hetet is kell várni, mire át tudod venni. Ez a 2-3 hét bőven elég arra, hogy mindent elintézz. A pénztárgépet nem elég megvenni, be is kell jegyeztetni a NAV-nál, amihez már meglévő vállalkozás szükséges, az adószám, cégjegyzékszám miatt. Itt sem szoktak kapkodni, legalább öt munkanap az átfutási idő.

7. Céges telefon, internet előfizetés

Az online pénztárgépeket használó vállalkozásoknál kötelező internet kapcsolatot fenntartani. Hogy el tudd számolni a net számlád vagy a telefonszámlád, céges szerződéseket kell kötni, nem csak egyszerű lakosságit. Na, ez megint egy idegtépő és rettenetes procedúra, ugyanis lényegében mindenféle iratot kérnek, no meg persze biztosítéknak letett, nem kicsi összeget. Van olyan szolgáltató, ahol egy nem különösebben extra internet csomagért 25 000 Forintnyi biztosítékot kell otthagyni, amit bizonyos idő leteltével el fognak számolni, de addig is ez a pénz ott áll náluk. Céges csomagot nyilván csak bejegyzett cégnek vehetsz, így meg kell várni, még a cégbíróság bejegyez. Minden személyes és céges iratot vigyél magaddal és egy nagy adag vérmintát. Na jó, az utolsó nyilván nem kell, de készülj egy húzós menetre, mikor elindulsz céges netet és telefont szerezni!

Minden vélemény számít!