Egy igazi vállalkozó alá nem kell biztonsági háló

Hét kompetencia, ami nélkül senki ne akarjon vállalkozóvá válni

Sok ember nem szereti a hivatását, vagy azt a munkahelyi légkört, amiben nap mint nap dolgoznia kell. Ez a trend általános: Németországban 2012 óta népbetegségnek számít a kiégés (burn-out), melyben a dolgozók 64 százaléka érintett. Sokan dolgozó már rég felmondott volna, ha nem félne a változtatástól.

Nem mindenki mond fel a munkahelyén kényszerből: az emberek egy része mintegy hasra ütve, a szabadság, és a függetlenedési vágytól hajtva lép ki.

Ilyenkor tízből kilenc esetben szavatolható a kudarc, mivel az egyén nincs felkészülve a vállalkozói lét viselkedési, motivációs, és főként gondolkodási szinten megjelenő, szigorú követelményeire.Egy igazi vállalkozó alá nem kell biztonsági háló

1. Anyagi motiváció

Elemi elvárás, hogy egy vállalkozás eredményes legyen, és a befektetések/kiadások megtérüljenek. Ennek hiányában hiába minden lelkesedés, nem lesz értelme vállalkozni.

2. Kockázatvállalási képesség

Az anyagi motivációt egészséges kockázatvállalási képességnek kell kísérnie: “Mielőtt ugrasz, mindig győződj meg arról, hogy elég mély a víz.”

3. Kiváló kommunikációs képesség

A sikeres üzletépítés függvénye a nyílt, befogadóképes kommunikáció, mely az első pillanattól kezdve a magabiztos, meggyőző és hiteles stílusra épít. Kiváló kommunikációs képességgel csupán a világ népességének negyede rendelkezik, a többieknek keményen kell tanulniuk.

4. Rendkívüli rugalmasság

Rugalmasságra és gyorsaságra minden vállalkozónak napi szinten van szüksége a változások kezeléséhez, és irányításához. Ha lassabb típusú, stabilitásra vágyó ember vagy, hosszútávon nem fogod bírni a megmérettetéseket, ennek pedig az egészséged látja kárát.

5. Összpontosítás, önfegyelem

Nagy önfegyelemmel kell rendelkezned. Ellenőrzés híján is fegyelmezetten kell tenned a dolgaid, még akkor is, ha senki sem lát, vagy szól bele, hogy mi a feladatod, mi legyen a következő lépés.

6. Kezeld jól a visszautasítást

A vállalkozók nagy része a kezdetek kezdetén egyedül végzi az értékesítést és a marketinget is, és mint eladó, sokszor kerül szembe visszautasítással. Mindig tudni kell felállni, és újrakezdeni, még akkor is, ha sokáig tart, hogy a “nem”-et le tudd nyelni.

7. Reális célkitűzések

A reális célkitűzés teremti meg a profi pénzügyi és üzleti terv, illetve a személyes cél,- és elvárásrendszer alapját. Mi kell ehhez? A piac megismerése, önismeret, önbizalom, önmenedzsment, szakmai tapasztalat.

Sajátítsd le mind a hét kompetenciát és érj el minél nagyobb sikereket!

Minden vélemény számít!