Hogyan győzz meg befektetőket az ötletedről?

Hogyan győzd meg a Befektetőket, hogy pénzt adjanak az ötleteidhez?

Legalább egy olyan ötlete mindenkinek jön az életében, ami korszakalkotó és sokak életét megváltoztatva egy rakás pénzt termelhet. Ezen ötletgazdák kis része áll csak neki a megvalósításnak, és aki neki is áll, azok közül sem jut mindenki sikerre. Ennek az oka pedig leginkább a pénzhiány.

Az élet általánosságban már csak ilyen:

  1. Akinek nincs pénze, az állandóan ötletel, hogyan lehetne jobb. De mivel nincs pénze a megvalósításhoz, ezért az ötlet csak ötlet marad.
  2. Akinek van pénze, az ritkán van rászorulva mások ötleteire.

Hogyan győzz meg befektetőket az ötletedről?

Szerencsére azonban van egy szűk réteg, akinek van pénze és még többet szeretne, ezért mások ötleteire is nyitott a profit reményében. Ezeket az embereket hívják befektetőknek, és neked pont őket kell megtalálnod.

De ha rájuk találsz, akkor jön a nehézség: meg kell őket győznöd arról, miért is adjanak neked pénzt. Ha mohó vagy, könnyen elriaszthatod őket, de ha nem vagy elég határozott, akkor meg nem fognak a képességeidben megbízni.

Hogyan győzz meg befektetőket az ötletedről?

1. Az első találkozás ne csak a pénzről szóljon!

Higgy nekem: “Amíg az első mosoly nem született meg, ne hozd szóba a pénzt.” Először ugyanis bizalmat kell építened, vagyis bratyiznod kell a befektetővel. Egyáltalán nem erősíti a bizalmat, ha a tőkét kereső vállalkozó nyomban a pénzre tereli a szót.

Nem várhatod el, a másik fél elsőre beleszerelmesedik az ötletedbe, a jó üzleti kapcsolathoz időre van szükség. Azért készülj fel rendesen: egyértelmű ötleteink legyenek, és világosan lehessen látni, ki mit nyer a befektetéssel. Figyeljünk oda arra, hogy jó első benyomást alakítsunk ki a másik félben.

2. Ne ferdítsd el a tényeket!

A befektetővel folytatott tárgyalások alatt mindkét félnek ismernie kell a pontos részleteket. Ne ferdíts el, ne kozmetikázd a valóságot! A félinformációk a visszájára sülhetnek el, és mind a szakmai kapcsolat, mind az üzleti együttműködés végére pontot tehet.

Légy jó marketinges, hangsúlyozd az előnyöket, de ne hazudj. Egy profi befektető  úgyis felismeri a visszásságokat, és hamar híre megy, ha (öntudatlanul is, de) be akarsz csapni másokat. Légy mindig őszinte.

3. Készülj fel az üzleti átvilágításra

Ne magadat fényezd, hanem a piaci lehetőségeket engedd inkább szóhoz jutni, te inkább csak útmutatást nyújts a befektető részére. Fel kell vázolod a potenciális konkurensek eredményeit, aztán add elő, hogy a te ötleted véleményed szerint milyen területeken teljesít jobban. Senki sem fog komolyan venni, ha tagadod a lehetséges versenytársak létezését.

Mielőtt tárgyalsz egy befektetővel, készülj fel egy lehetséges jogi és pénzügyi vizsgálatra, és a  gyors és precíz adatszolgáltatásra és az áttetsző működésre. Könnyen lehet, hogy amit a külső szakértői szemek látnak, az nem ugyanaz, mint amit te gondolsz a saját ötletedről.

4. Légy magabiztos, határozott!

Igazán magabiztos csak akkor leszel, ha tényleg hiszel az ötleted sikerében. Közvetítsd mindenki számára azt, hogy olyat tudsz, amit más nem. Mutasd meg, hogy igenis eléred a céljaidat! Kerüld a semmitmondó kijelentéseket, szorítkozz a lényeges dolgokra.

FONTOS: ne ugorj rögtön bele a befektető összes feltételének az elfogadásába, még akkor sem, ha nagyon sürget a pénz hiánya. Akkor meg pláne ne hamarkodd el a döntést, ha nem vagy tisztában a tőkebefektetés formájával. Védd az érdekeidet, de ne ismételd folyton-folyvást a saját igazad.

5. Tartsd a kapcsolatot a potenciális befektetővel, informáld rendszeresen!

A befektetők zöme nem ad rögtön tőkét egy ötlethez, pláne nem az első találkozás során. Ezért már az első tárgyalás végeztével küldj visszajelzést, és tájékoztasd a befektetőt a vállalkozással kapcsolatos lényeges lépésekről.

Mindenképp jelezd az ötlet kidolgozásának következő lépéseit, és azt a szerencsés tényt is, ha minden a tervek szerint működik. Az a befektető, aki nyomon tudja követni egy ötlet fejlődését, nagyobb valószínűséggel fekteti be a szükséges pénzt.

6. Kedvesen fogadd el a nem-et is

Abban az esetben, ha a befektető nemet mond, ne légy ideges, és ne haragudj rá. Ne védekezz, ne húzd fel az orrod, mert ki tudja, talán a jövőben egy másik ötletedre vevő lesz. Te, mint ötletgazda, hagyd a hátad mögött a rossz érzéseket, és úgy lépj túl a sikertelen tárgyalásokon, hogy nyitva hagyod a jövőbeli közös lehetőségeket. A következő találkozáskor lehet, hogy pont te leszel előnyösebb helyzetben.

Sok sikert!

Minden vélemény számít!