ejszaka

Ki nem találnád, mi a Kiemelkedően Sikeres Emberek 6 lefekvés előtti szokása

“Ki korán kel aranyat lel.” Mielőbb végezd el dolgod, amit beterveztél és ne húzd az időt. Lustálkodással nem lehet semmit se elérni, aki szorgalmas sokra viszi. Szóval több lesz a pénze annak, aki korán kel, mivel több mindent el tud végezni, mint aki délig sütteti a hasát.

És az este? Ugyanolyan fontos, mint a reggel. Íme hat szokás, amit a kiemelkedően sikeres emberek csinálnak lefekvés előtt:

1. Olvass egy órát!

A Microsoft milliárdosa Bill Gates egy lelkes olvasó. Minden este lefekvés előtt egy órát olvas. Nem egy témában, hanem mindenfélében.

Az olvasás nyilvánvaló előnye a tudás gyarapítása. A mentális funkciókra is jótékonyan hat: javítja a memóriát és csökkenti a stresszt.  Egy 2009-es tanulmány kimutatta, hogy már napi 6 perc olvasás 68%-osan csökkenti a stresszt.

2. Ne nyomogasd lefekvés előtt mobilodat vagy tableted az ágyban!

Arianna Huffington minden lefekvés előtt másik szobába teszi mobiltelefonját.

A Harvard Egyetem professzora Dr. Charles Czeisler arra a következtetésre jutott, hogy mobiltelefonunk kijelzőjének ragyogó fénye megzavarja testünk alvási ritmusát. A fények üzeneteket küldenek agyunknak, hogy nappal van, így nehezebben fogunk tudni aludni. Szóval, ha jól akarsz aludni, akkor hagyd a mobilod a másik szobában.

3. Tégy egy sétát!

A Buffer vezérigazgatója egy forgalmas nap után lazításként este sétál egyet lefekvés előtt. Kikapcsolja agyát és gondolatait, hogy mihamarabb felfrissüljön.

Egy elfoglalt ember mindig úton van és pörög. Egy késő esti séta megoldás lehet egy stresszes nap után, hogy ellazuljunk. Egy tanulmány kimutatta, hogy a gyaloglás növelheti a kreativitást. Séta közben az elméd nem működik olyan erőteljesen, így megnyílik a gondolatok szabad áramlása. Sétára fel, ha keresel egy kreatív megoldást!

4. Meditálj!

Oprah Winfrey egy pörgős nap végén meditációval űzi ki magából a stresszt.

A meditációról mindenki hallott, de mégis kevesen próbálták ki. A meditáció segít csökkenteni a depressziót, fájdalmat, stresszt és a szorongást. Egyszerűen nem lehet vitatkozni az eredményekkel.

5. Legyél kreatív!

A csendes éjszaka a legtökéletesebb a kreatív ötletek születéséhez. Vera Wang amerikai divattervező éjszakai rutinjához tartozik a tervezés.

Egy tanulmány szerint az éjszaka lehet a legtökéletesebb alkalom a kreativitáshoz. Az elme kevésbé visszafogott éjjel, ami azt eredményezi, hogy a legkreatívabb ötleteink többnyire lefekvés előtt jönnek.

6. Tervezd meg a holnapot!

Az American Express vezérigazgatója minden este papírra veti következő napi teendőit. A legfontosabb három célt írja fel, amit meg szeretne mindenképp valósítani.

Egy 90-es évekbeli tanulmány szerint, aki felírja teendőit annak lényegesen javulnak időgazdálkodási készségei. A tanulmányban egyetemistákat vizsgáltak négy éven át. Azt figyelték meg, hogy akik előre terveztek azok sokkal sikeresebbek voltak a tudományos életben, mint akik nem.

Egy hozzászólás a(z) “Ki nem találnád, mi a Kiemelkedően Sikeres Emberek 6 lefekvés előtti szokása” bejegyzéshez

Minden vélemény számít!