mot61

Sikeres vállalkozó akarsz lenni? Akkor figyelj!

Leendő vagy kezdő vállalkozóként mindannyiunknak szüksége van olyan tippekre és megerősítésekre, amelyek pozitív irányt mutatnak a vállalkozás rögös útján.

Mindig hallhatók az optimistának nem nevezhető hangok, miszerint a mai világban nem lehet vállalkozni, magasak az adók és nincs az embereknek pénze megvenni a terméket vagy megfizetni a szolgáltatást… Az ilyen hangok tulajdonosai számára valóban nincs opció, ők nem lépnek előre.

Te viszont megteheted, ha bízol magadban és hajlandó vagy keményen dolgozni. Igen, valóban keményen kell dolgoznod a sikerért. Aki azt mondja, hogy dalolva, komoly erőfeszítések és áldozatok nélkül sikeressé képes tenni egy céget, az vagy zseni vagy hazudik.

A leendő vállalkozókat ritkán áltatják, hogy sétagalopp lesz. Nem lesz. Viszont segíthetünk abban, hogy néhány gyakorlati tanácsnak köszönhetően könnyebben indulj a vállalkozói karriered felé.

Mért fel az ötleted értékét!

Ha vállalkozást indítasz, egészen biztosan van már egy ötleted, ami a cég szolgáltatási körének gerincét alkotja majd. Sok kisvállalkozás abba a hibába esik, hogy elmulasztja a reális piaci felmérések elvégzését. Neked is szükséged van egy alapszintű piackutatásra, amelyből egyértelműen és világosan kiderül számodra, hogy milyen és mekkora igény mutatkozik a terméked és a szolgáltatásod iránt.

A piackutatás és az igényfelmérés legfőképpen az olyan szolgáltatások és termékek esetében fontos, amelyek valamilyen szinten újszerűen hatnak a piacon. Te magad, illetve a barátok megkérdezése által nem tudod felmérni, hogy milyen igény mutatkozik rá a szélesebb spektrumot vizsgálva. A barátaid lehetnek elfogultak, rendelkezhetnek a tiédhez hasonló érdeklődési körrel vagy csak egyszerűen túl kis mintát képeznek a pontos statisztika elkészítéséhez. Egy szó mint száz, egyedi termék vagy szolgáltatás esetén piackutatásra lesz szükséged.

Viszont egyszerűbb a képlet, ha olyasmit kínálsz, amit sokan mások. Például parfümöket szeretnél árulni egy webáruház segítségével vagy épp honlapkészítéssel kívánsz foglalkozni. Ilyen esetekben nem a piacot kell felmérned elsősorban – hiszen tudvalévő, hogy az rendelkezésre áll –, hanem a konkurenciát és a lehetőségeidet.

Ügyvéd és profi könyvelő nélkül vállalkozni hazárdjáték

A címben foglalt kijelentés enyhe barokkos túlzás, de ha nem vagy felkészült a cégalapítás és az adózás minden területén, vállalkozás indítása előtt mindenképp érdemes konzultálni egy ügyvéddel, és egy könyvelővel, és/vagy adótanácsadóval.

Igaz, a konzultáció pénzbe kerül, azonban ha a szükséges adózási, jogi tudnivalókkal nem vagy maximálisan képben, a konzultáció díjának többszörösét fizetheted ki feleslegesen már a cég működésének első hónapjaiban.

Azt javasoljuk, még a cégnyitás előtt konzultálj egy megfelelő ajánlásokkal és referenciákkal rendelkező könyvelővel vagy jogásszal. És ne felejtsd el azt a szállóigévé vált kijelentést, miszerint a jó könyvelő hozza a pénzt, nem pedig viszi!

Építs kapcsolatokat az első pillanattól!

Amint elkezded építeni a vállalkozásodat és elkezdesz dolgozni, meg fogod érteni a kapcsolatok jelentőségét. A meglévő üzleti és partneri kapcsolataidnak köszönheted majd, hogy az első munkanaptól lesznek megbízásaid. Ám ha nem rendelkezel ezekkel a kapcsolatokkal, az esetben minél gyorsabban cselekedned kell, ügyfélkört építeni és megbízásokat szerezni.

A vállalkozás esetében a kapcsolatok úgy funkcionálnak, mint a motorban a benzin: mindig hajtja előre, de ha elfogy a benzin, a motor leáll. Ilyenkor el kell jutnod a benzinkútig, de benzin hiányában odáig a két kezeddel kell tolnod a kocsit.

A fejlődésről soha nem mondj le!

A kisvállalkozások halálát legtöbbször a motiváció elvesztése jelenti. Természetesen a vállalkozók még maguknak sem vallják be ezt, meg hát könnyebb mindent a gazdasági világválságra és az adókra fogni.

Viszont törvényszerű, hogy egy kisvállalkozás szinte képtelen azonos szinten tartani a profit mértékét. Ha pedig nem nő, akkor csökken. A lefelé szálló ágra került vállalkozásokat sokkal nehezebb visszahozni a meccsbe, mint az innovatív, fejlődőképes vállalkozásokat egy stabil pozitív pályán tartani.

A recept egyszerű: hosszútávon pozitív mérlegre kell törekednünk. Természetesen mindig lesznek hetek vagy akár hónapok, amikor nem minden fenékig tejfel, de ne is ez legyen a cél, hanem a hosszú távú – akár éves – statisztikáink legyenek felfelé mutatóak!

Minden vélemény számít!